ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکات کلی، فضانورد محبوب ناسا در آستانه بازنشستگی

همین چند روز پیش بود که «اسکات کلی»، فضانورد ناسا پس از حدود یک سال (۳۴۰ روز) حضور در ایستگاه بین المللی فضایی، بالاخره به زمین بازگشت و اینک خبر می رسد که او در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

همین چند روز پیش بود که «اسکات کلی»، فضانورد ناسا پس از حدود یک سال (۳۴۰ روز) حضور در ایستگاه بین المللی فضایی، بالاخره به زمین بازگشت و اینک خبر می رسد که او در آستانه ترک ناسا قرار گرفته است.

ناسا در این میان خبر داده که وی تا پایان ماه میلادی جاری ارتباط خود با این سازمان را حفظ خواهد کرد و سپس به سوی بازنشستگی پیش خواهد رفت.

اسکات کلی در مجموع سفرهای فضایی اش، رکورد بالاترین حضور در فضا را در اختیار دارد که به جمع ۵۲۰ روز می رسد. البته قرار است این رکورد در آینده نزدیک توسط فضانورد دیگری به نام «جف ویلیامز» (Jeff Williams) شکسته شود؛ فضانوردی که قرار است در هفته آتی سفر فضایی خویش را آغاز نموده و جمع روزهای حضور در فضا برای خود را به ۵۳۴ روز برساند.

حضور ۳۴۰ روزه اسکات کلی در ایستگاه بین المللی فضایی از یک طرف مایه تحسین بود و از سوی دیگر به دانشمندان یاری رساند تا دریابند حضور طولانی مدت انسان در حالت بی وزنی، چه تاثیراتی بر بدن شخص می گذارد.

hololens-cmdr-kelly

با حضورش در ایستگاه فضایی، اسکات کلی تبدیل به یک غول رسانه ای شده بود و گاه و بی گاه، با مصاحبه هایی ساکنین کره زمین را هیجان زده می کرد. یکی از آخرین اقدامات وی، استفاده از هولولنز و اظهار نظر در مورد هدست واقعیت افزوده مایکروسافت بود که بازخورد گسترده ای برای اهالی ردموند در بر داشت.

برایان کلی، یکی از مدیران عملیات پرواز در ناسا در رابطه با اسکات کلی می گوید: «کمک های اسکات به ناسا قابل شمارش نیستند. در یک سالی که آن بالا حضور داشت، در آزمایشات بسیاری مشارکت نمود که به ما کمک می کردند بتوانیم درک کنیم در آینده، انسان چگونه می تواند در مریخ حضور داشته باشد. علاقه وی به کاری که می کند، باعث علاقه مند شدن تعداد بی شماری از افراد دیگر به پروسه های فضایی شده که بخشی از این مسئله، به علت تصاویر زیادی است که او از فضا به ثبت می رساند و به اشتراک می گذاشت. برای تمام خدماتی که انجام داده، از او قدردانی و تشکر می کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی