ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالت «مرور امن» در مرورگرها آنقدرها که تصور می کنید امن نیست

حالت مرور امن یا «incognito mode» در موارد متعددی می تواند به کار شما بیاید. اما می بایست دقیقاً بدانید که در این وضعیت چه چیزهایی پنهان شده و چه چیزهایی آشکار باقی می مانند. در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

حالت مرور امن یا «incognito mode» در موارد متعددی می تواند به کار شما بیاید. اما می بایست دقیقاً بدانید که در این وضعیت چه چیزهایی پنهان شده و چه چیزهایی آشکار باقی می مانند. در این مطلب قرار است این مسئله را بررسی کنیم.

اول از همه باید بدانید که در این حالت اطلاعاتی مثل جستجوها، صفحات دیده شده و کوکی ها در رایانه شما ثبت نخواهند شد. درواقع تا جایی که به مرورگرتان مربوط است، بعد از بسته شدنش پنجره نرم افزار، انگار نه انگار که کسی با آن کار کرده است، البته نه کاملاً!

دانلودها و بوکمارک ها بعد از پایان یک مرور امن همچنان باقی می مانند، بنابراین مراقب باشید که چه چیزی را دانلود و کدام لینک را بوکمارک می کنید.

وقتی که به حالت ناشناس به مرور وب می پردازید، باز هم در حال رد و بدل کردن اطلاعات مابین رایانه و سرویس دهنده اینترنت هستید، پس تصور نکنید که ISP در این حالت به احترامتان چشم هایش را خواهد بست. روترها و سرورهای واسطه توجه خاصی به حالت وبگردی شما نمی کنند.

بنابراین اگر در حال دانلود غیرقانونی فیلم و موسیقی هستید، از لحاظ فنی تامین کننده اینترنت شما می تواند این عمل را ردیابی کرده و تشخیص دهد. (گرچه در کشور ما این مسئله هرگز نگران کننده نخواهد بود)

پس می توان گفت حالت مرور امن تنها برای حفظ حریم شخصی شما بر روی همان رایانه ای که از آن به اینترنت متصل شده ای مفید خواهد بود.

این نکته را هم باید بدانید که اگر از یک رایانه متصل به شبکه کاری در شرکت و یا سازمان محل کار خود برای مرور وب استفاده می کنید، پس مدیر شبکه حتی در حالت مرور امن نیز امکان ردیابی عملکرد شما را خواهد داشت.

شاید بیش از حد واضح به نظر برسد، اما گفتنش خالی از فایده نیست که اگر در حالت مرور امن به حساب کاربری خود در هر سایتی، از جمله شبکه های اجتماعی، وارد شوید، بازهم فعالیت های شما در وبسایت مذکور ثبت خواهد شد. شاید مرورگرتان در این حالت متوجه نشود که شما به صفحه شخصی کدام یک از دوستانتان سر زده اید، اما فیس بوک قطعاً خواهد فهمید.

qgzkdeks42vrrmw8eydz

نکته دیگری را نیز باید متذکر شد. نرم افزارهایی وجود دارند که ناخواسته و بدون اطلاع شما می توانند به ثبت رفتارهایتان در هنگام کار با رایانه بپردازند. برخی از اینها بدافزار هستند و برخی دیگر توسط صاحبان رایانه های مذکور نصب شده اند. توجه داشته باشید که این ابزارها هیچ احترامی برای حالت «مرور امن» مرورگر شما قائل نیستند. پس خود نگران حریم شخصی خود باشید.

و نکته آخر این که بسیاری از افزونه ها در مرورگرهای محبوب کروم و فایرفاکس در حالت مرور امن به ثبت اطلاعات نمی پردازند، اما یک بررسی در سال ۲۰۱۵ نشان داده که برخی از افزونه ها در مرورگر فایرفاکس چنین نمی کنند. گوگل کروم اما در حالت «incognito mode» تمام افزونه ها را غیر فعال سازد، گرچه ممکن است برخی از آنها در پس زمینه همچنان فعال باشند، و یا در پنجره دیگری که در حالت مرور امن نیست به کار خود ادامه دهند.

حالت مرور امن یا ناشناس کاربردهای فراوانی دارد، اما بهتر است قبل از استفاده از آن با محدودیت هایش آشنا باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • M_B
    M_B | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    Merc,kheili mofid bud?

  • بابک
    بابک | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    خدا وکیلی شورش رو درآوردی دیجیاتو.
    هر کلیکی که میکنم ری دایرکتینگ میشه به سمت بامیلو.
    اصلا کار درستی نیست.
    تبلیغ هم یه حدی داره.
    شدی مثل سایتهای درپیت که فقط به فکر فروش جنشسون هستن.
    خسته مون کردی.
    بسه دیگه.

    • علیرضا قربانی
      علیرضا قربانی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      سلام پس چرا برای من این حالت نیست .برای من اصلا جایی دایرکت نمیشه??

      • بابک
        بابک | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

        علیرضا قربانی
        تا چند ساعت اینطور بود و سریع میرفت سایت بامیلو.
        و از وقتی من این کامنت رو نوشتم دیگه تبلیغات قطع شد.
        نمیدونم اعتراض من به جا بود، یا دیجیاتو برنامه ای داشت خدا میداند!
        به هرحال الان نیست و این جای خوشحالی داره.

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

      مرورگر شما آلوده به تبلیغات افزار شده. پلاگین های زائد رو پاک کنید و از داخل add or remove program هم پلاگین ها و نرم افزارهای تبلیغاتی مشکوک را حذف کنید و تنظیمات دی ان اس کامپیوتر و مودم خودتان را در حالت پیش فرض قرار دهید.

مطالب پیشنهادی