ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خانه هوشمندی که می تواند نیازهای شما را تشخیص داده و برآورده نماید

آقای Ashutosh Saxena، موسس استارتاپ Brain of Things معتقد است که در دراز مدت، خانه های اتوماتیک بیشتر از خودروهای هوشمند و خودکار ارزش خواهند داشت زیرا هر چه که باشد، ما زمان بیشتری را در خانه نسبت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

آقای Ashutosh Saxena، موسس استارتاپ Brain of Things معتقد است که در دراز مدت، خانه های اتوماتیک بیشتر از خودروهای هوشمند و خودکار ارزش خواهند داشت زیرا هر چه که باشد، ما زمان بیشتری را در خانه نسبت به اتومبیل خود سپری می کنیم.

به همین دلیل، استارتاپ یاد شده در سه نقطه از ایالت کالیفرنیا به ساخت «خانه های رباتیک» اقدام نموده است. قرار نیست در این خانه ها ربات هایی همانند Rosie حضور داشته و منزل شما را نظافت کند یا موجب سرگرمی میهمانان تان بشود، بلکه به مجموعه ای از سنسورها و لوازم خانگی اتوماتیک مجهز هستند که قادر خواهند بود به مرور عادات شما را آموخته و به نیازهایتان قبل از ابراز آنها پاسخ دهند.

این خانه های هوشمند می توانند بفهمند که در حال حاضر چند نفر در خانه هستند و هرکدام چه کاری انجام می دهند. خانه هوشمند شما می داند که اگر در هنگام شب وارد آشپزخانه شدید چراغ ها را روشن نماید. یا از ساعات خوابیدن و بیدار شدن شما آگاه است و متناسب با آن نور ورودی از پنجره ها را کنترل می کند.

همچنین خانه مجهز به چنین سیستمی می تواند وقوع خرابی در تک تک لوازم منزل و یا حتی سیستم لوله کشی و سیم کشی را متوجه شده و با تعمیرکار مربوطه تماس حاصل نماید.

هرکدام از این خانه های هوشمند مجهز به ۲۰ سنسور بوده و تقریباً هر چیزی در چنین مکانی به صورت اتوماتیک کار خواهد کرد. با اینکه کلید و سوئیچ های کنترل همچنان برای اعمال تنظیمات دلخواه در دسترس ساکنین منزل وجود دارد، اما شما می توانید به جای آنها از فرامین صوتی و یا اپلیکیشن مخصوص برای انجام کارهای دلخواه تان بهره ببرید.

چراغ های خودکار و یخچال متصل به اینترنت نوآوری جدیدی به حساب نمی آیند، اما آنچه Brain of Things وعده آن را می دهد یک خانه تمام اتوماتیک و هوشمند است.

البته در این میان نگرانی های امنیتی و بحث های پیرامون حریم خصوصی نیز وجود دارد. Saxena به عنوان مدیرعامل این شرکت وعده داده که سنسورهای سنجشی در برخی مکان های خانه از جمله اتاق خواب ها نصب نخواهند شد و تمام اطلاعات جمع آوری شده تنها در رایانه مرکزی همان خانه ذخیره می شوند.

علاوه بر فایده ای که چنین سیستم های خودکاری می توانند برای افراد پیر و ناتوان داشته باشند، به طور قطع ثروتمندان، عاشقان تکنولوژی و البته افراد تن پرور نیز از چنین راهکارهایی استقبال خواهند کرد.

راه اندازی و نگهداری این خانه های رباتیک و هوشمند به دست موسسه Brain of Things هزینه ای در حدود ۱۲۵ دلار در ماه برای صاحبان آنها در پی خواهد داشت.

brain-of-things

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی