ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

فخر فروشی بلک بری به خاطر عدم تأخیر در ارائه آپدیت های امنیتی ماهانه اندروید

سال گذشته، کمی پس از کشف آسیب پذیری Stagefright، گوگل و و دیگر تهیه کنندگان اندرویدی متعهد شدند برای جلوگیری از قرار دادن کاربران در معرض تهدید های تازه، هر ماه آپدیت های امنیتی در ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

سال گذشته، کمی پس از کشف آسیب پذیری Stagefright، گوگل و و دیگر تهیه کنندگان اندرویدی متعهد شدند برای جلوگیری از قرار دادن کاربران در معرض تهدید های تازه، هر ماه آپدیت های امنیتی در اختیار آنان قرار دهند. بلک بری نیز درست پس از آنکه اولین تلفن اندرویدی خود یعنی Priv را عرضه کرد به این جمع پیوست. حالا با گذشت چهار ماه از آغاز ارائه ی پچ های امنیتی گوگل به صورت ماهانه، بلک بری خود را اولین تولید کننده ای می نامد که این به روز رسانی ها را عرضه کرده است.

همانگونه که در جدول ارائه شده از سوی این شرکت کانادایی مشاهده می شود، بلک بری تنها شرکتی است که پچ های امنیتی را به محض در دسترس قرار گرفتن توسط گوگل و بدون کوچکترین تأخیری عرضه می کند. این شامل به روز رسانی ماه مارس که کاربران Priv در روز هفتم این ماه دریافت کردند نیز می شود. دیگر تولید کننده ها که بلک بری نامی از آنها نمی برد همیشه در ارائه ی این پچ های ماهانه (کم و بیش) تأخیر کرده اند. البته از آنجایی که بلک بری تنها یک موبایل هوشمند اندرویدی دارد، سرعت عمل در ارائه ی آپدیت های جدید از سوی این شرکت کار آسانی است، اما به هر صورت باید تلاش آن در این زمینه را ارج نهاد.

متأسفانه BlackBerry Priv هنوز از اندروید آبنبات چوبی بهره می گیرد. با این حال، به روز رسانی آن به اندروید مارشملو باید ظرف چند ماه پیش رو از راه برسد. در حال حاضر می توان نسخه ی آنلاک و جهانی بلک بری Priv را به قیمت ۶۴۹ دلار خریداری کرد.

Capture2

4

3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    واقعا PRIV یکی از بهترین گوشی های اندرویدی اخیر بوده... من حتما نسخه سال آیندش رو میخرم

  • Saeed
    Saeed | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    واقعا گوشی نا امید کننده ای بود توی یک هفته استفاده من ازش . صفحه نمایش عالی و صدای اسپیکر مناسب تنها مزایای priv بود که در مقابلش گرمای بیش از حد sd808 حتی در استفاده عادی زیر پنج دقیقه به حدی که لمس گوشی دشوار میشه و درین شدید باتری با وجود ۳۴۰۰ میلی آمپر ظرفیت من رو نا امید کرد و گوشی رو کمتر از یک هفته فروختم . انتظار از یک گوشی ۶۵۰ دلاری که برند لاکچری بلک بری رو یدک میکشه خیلی بیشتر از این بود . توان خروجی هدفون به حدی کم و نا امید کننده بود که از تست پاسخ فرکانسیش گذشتم . دوربین ( که هیچ گونه تنظیم دستی نداره!) توی روز بسیار عالی کار میکرد در صورتی که با کاهش خیلی کم نور به شدت نویز فلفل نمکی تو عکس ظاهر میشد که بلک بری با افزایش فیلتر blur برای کاهش این نویز جزئیات عکس رو نابود کرده . اسلوموشن توی آپدیت جدید اضافه شد که با کشیدگی پیکسل همراهه که کاملا آزار دهندس.
    کلید های اطراف گوشی کوچیک و پلاستیک خیلی بی کیفیتی هستند که توی جاشون میلغزن و حس بدی منتقل میکنن
    تمامی این مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری با توجه به قیمت بالا و برند معتبر این گوشی قابل تامل میشه . مشکل پردازش نرم افزار دوربین و صدای خروجی هدفون با توجه به سابقه تولید بلک بری عجیب هست برای من که به اندرویدی بودن مربوط نیست.
    حتی تجربه عجیبی که خیلی گزارش شده انتقال گرمای فرکانسی به انگشتان دسته . احساس یه سوزش فرکانسی نوک انگشتان دست هنگام کار که برای من قبل از خرید مضحک بود ولی توی استفاده برای من هم مشهود و غیر قابل درک بود!
    سخت افزار کاملا مشابه این گوشی در موتورولا استایل مشاهده میشه که اشکالات ذکر شده رو نداره sd808 گرمای محسوسی نداره بعد از یک هفته استفاده ازش عرض میکنم .
    فروشنده تایید کرد که ۹۰٪ مرجوعی این گوشی به دلیل گرمای زیاد و درین باتری بالاشه که امیدوارم توی آپدیت مارشملو حل شه ولی در حال حاظر لاکچری بودن و صفحه نمایش تاثیر گذار تنها جذابیت های این گوشی بودند برای بنده.

    • hesam
      hesam | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      خدایی؟!؟؟!ناامیدم کردی??

    • Enrique Iglesias
      Enrique Iglesias | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      داداش چرا الکی گوشی رو خراب میکنی؟
      چی به تو میرسه؟
      من پسر عموم داره،1 ماهه دستشه آخ نگفته،یکی از بهترین گوشی های بازاره

  • سعید
    سعید | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    بلکن سایر شرکت ها یکم از بلکبری الگو بگیرن
    درضمن این دلیل نمیشه شرکتی صد مدل گوشی بزنه ولی پشتیبانی نکنه
    خب پولشو گرفته کار شاقی نمیکنه
    بیشتر سیاست شرکت هاست برای اجبار کاربرا به رفتن و خریدن گوشی جدید
    ولی مطمئن باشید با شبیه شدن سخت افزارها و عمل کرد ها کم کم کار برا به سمت پشتیبانی بهتر میرم

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    خب آخه بلکبری تعداد گوشیهای اندرویدیش محدوده و راحت فوری اپدیت میکنه. ولی بقیه شرکتها صدتاگوشی دارن. کاش اندروید هم یه چیزی مثل ویندوز بود و کاربرا به راحتی میتونستن سیستم عاملشو پاک کنن ورزن جدیدو خودشون نصب کنن با دراویرهاش یا اگه حال نکردن یه اندروید قدیمی میزدن روش! اینجوری دیگه مجبور نمیشدن منتظر شرکتهای سازنده بشن تا شاید "لطف" کنن و اپدیت بفرستن. نمیشه عایا؟

    • TeChNoLoGy
      TeChNoLoGy | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      دوست عزیز با اندرویدم میشه همچین کاری کرد محض اطلاع

    • امیر
      امیر | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      میتونی این کارایی که گفتی رو تو اندروید هم انجام بدی

مطالب پیشنهادی