ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر جدید ناسا می تواند به تولید هواپیماهای فراصوت بی سر و صدا کمک کند

اینکه مسافرت های هوایی در مسافت های دور هنوز چندین ساعت طول می کشند دلیلی منطقی دارد: هواپیماهای مافوق صوت هنوز آنقدر سر و صدا دارند که به پرواز در آوردن آنها بر فراز مناطق ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اینکه مسافرت های هوایی در مسافت های دور هنوز چندین ساعت طول می کشند دلیلی منطقی دارد: هواپیماهای مافوق صوت هنوز آنقدر سر و صدا دارند که به پرواز در آوردن آنها بر فراز مناطق مسکونی عملاً امکانپذیر نیست. کنکورد نیز به همین دلیل تا حد زیادی به پرواز های بین قاره ای اختصاص داده شده بود.

اما سازمان ملی هوا فضای آمریکا یا همان ناسا حالا حسگری ساخته است که می تواند ما را به دوران هواپیما های فراصوت کم سر و صدا تر سوق دهد. حسگر  Eagle Aero Probe که در تصویر بالا آن را در غلافی قرمز رنگ مشاهده می کنید، تغییرات فشار هوا را هنگام شکستن سرعت صوت درست در نزدیکی محل وقوع آن اندازه گیری می کند و تقریباً به صورت هم زمان از آنچه رخ می دهد اطلاعاتی در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

پیش از این، این حسگر ها در فاصله ای حدود ۱۵ پا از گنبد رادار نصب می شدند که با وجود نیاز به داده های آنی برای اندازه گیری موج کوبشی، چندان به کار نمی آمد.

با این حال وارد شدن این حسگر جدید به عرصه ی استفاده ی تمام عیار کمی زمان می برد. در حال حاضر تمرکز ناسا برای استفاده از آن روی آزمایش هواپیمای F-15 Eagle خود ناسا است. با این حال، اگر حسگر یاد شده در این آزمایش نمره ی قبولی بگیرد، می تواند در مطالعه ی آیرودینامیک هواپیماهای جدید و کاهش صدای حاصل از شکستن سرعت صوت بی نهایت مفید واقع شود. در نهایت می توان شاهد طیف وسیعی از هواپیماهای مافوق صوت نسبتاً بی سر و صدا از جمله هواپیماهای مسافربری بود که قادرند مسافت های طولانی را در زمان بسیار کمتری طی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    باید دقیق بفهمند شکستن دیوار صوت چه اتفاقی می افته بعد یک سیمولیتور طراحی کنند با ازمایش بدنه ها و ایرو دینامیک های مختلف بتونند هواپیمایی بسازند صدای کمتری داشته باشه

مطالب پیشنهادی