ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ثبت یک پتنت در رابطه با تکنولوژی پایش سلامت توسط لیزر

اخیرا مشخص شده است که شرکت کره ای سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۵ پتنتی را در اداره ثبت علائم تجاری و پتنت ها به ثبت رسانده که حکایت از نوعی تکنولوژی لیزری جدید برای پایش سلامتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

اخیرا مشخص شده است که شرکت کره ای سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۵ پتنتی را در اداره ثبت علائم تجاری و پتنت ها به ثبت رسانده که حکایت از نوعی تکنولوژی لیزری جدید برای پایش سلامتی کاربر دارد.

همه می دانیم که ثبت شدن یک پتنت و دریافت حق امتیاز از سوی شرکت ثبت کننده، به معنای استفاده قطعی از آن در محصولات آتی شرکت مورد بحث نیست ولی این بار گویا داستان کمی متفاوت بوده و سامسونگ به راحتی می تواند از این فناوری لیزری در موبایل های گلکسی خود یا گجت های پوشیدنی اش بهره گیرد.

این تکنولوژی لیزری که اکنون با نام «Laser Speckle Interferometric» شناخته می شود، قادر است فشار خون، سطح سرعت خون در رگ ها، ضربان قلب و شرایط مناسب یا نامناسب پوست کاربر را تشخیص دهد.

6a0168e68320b0970c01b8d1adcdd9970c-800wi-w650

همانگونه که ذکر شد شرکت کره ای یاد شده در سپتامبر ۲۰۱۵ این پتنت را به ثبت رسانده و اکنون چهارچوب زمانی مشخصی برای استفاده از آن در محصولات سری گلکسی مشخص نیست. همچنین احتمال دارد که سامسونگ هنوز درگیر آزمایش این فناوری و تلاش برای بهبود عملکرد آن باشد.

6a0168e68320b0970c01b7c8239172970b-800wi-w650

طریقه کار تکنولوژی مورد بحث به این صورت است که کاربر، آن را به سوی دست خود نشانه می رود و سپس پرتوهای لیزر بر روی سطح پوست وی ساطع می شوند. به همین شکل، الگویی نقطه ای از علائم حیاتی کاربر شکل می گیرد و سپس برای سیستمی که در موبایل قرار گرفته ارسال می شود و از آن جا به بعد، کار تجزیه و تحلیل به سیستم هوشمند گجت شما سپرده خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که استفاده از این فناوری تا چه حد از تکنولوژی های امروزی پایش سلامتی که در گجت های خود سامسونگ به کار گرفته می شود بهینه تر، پرسرعت تر و پویاتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی