ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چشم امید مدیاتک به چیپست Helio X30 است

چیپست مجتمع Helio X20 از مدیاتک، اولین سیستم-بر-چیپ جهان است که به پردازنده ای با ده هسته پردازشی ۶۴ بیتی مجهز شده است. این چیپست علیرغم داشتن ۱۰ هسته، قادر نیست از لحاظ عملکرد به پای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۵

چیپست مجتمع Helio X20 از مدیاتک، اولین سیستم-بر-چیپ جهان است که به پردازنده ای با ده هسته پردازشی ۶۴ بیتی مجهز شده است. این چیپست علیرغم داشتن ۱۰ هسته، قادر نیست از لحاظ عملکرد به پای اسنپدراگون ۸۲۰ از کوالکام یا اگزینوس ۸۸۹۰ از سامسونگ برسد.

با این حال، یکی از معاونین ارشد عملیاتی شرکت مدیاتک خبر می دهد که در آینده، این روند با تغییر مواجه خواهد بود. آقای Zhu Shangzu بیان نموده که در آینده چیپست Helio X30 می تواند رقبا را جا بگذارد.

وی خاطر نشان می کند که چیپست بعدی مدیاتک می تواند به شکل مستقیم با محصول کوالکام و سامسونگ رقابت کند.

چیپست مجتمع مورد بحث همانند نمونه کنونی ۱۰ هسته ای خواهد بود و در انتهای سال میلادی جاری به شکل رسمی معرفی خواهد شد. احتمال داده می شود که Helio X30 از فناوری ۱۶ نانومتری استفاده کند و به هسته های Cortex A53 و A72 مجهز باشد.

در حال حاضر مدیاتک از نظر پردازش گرافیکی در بحث چیپست های خود از رقبایش عقب تر است و انتظار می رود که در انتهای سال میلادی جاری، محصولی را معرفی کند که از این نظر بهبودهای بسیاری را به خود دیده باشد.

تا همین چند سال پیش مدیاتک صرفا سازنده چیپست هایی بود که در محصولات اقتصادی به کار گرفته می شدند اما حالا توانسته سیستم-بر-چیپ هایی توسعه دهد که از نظر کارایی، در حد و اندازه محصولات توسعه یافته به دست بزرگان این صنعت به شمار می روند. بر همین اساس، مشاهده میزان رشد این کمپانی تایوانی در انتهای سال جاری قابل توجه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Carrera
    Carrera | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    حتی فکرشم بی فایدس
    چیپ های mtk فقط ارزونن و برای گوشی های low end خوبن و به صرفه
    اما دیگه نمیشه با Qualcomm مقایسه ش کرد
    واقعا الان که بهش فک میکنم خودم خجالت میکشم
    اخه 10 هسته کجا ،4 هسته کجا
    ??

مطالب پیشنهادی