ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کم حجم، پر محتوا؛ معرفی بهترین بازی های موبایل که زیر 10 مگابایت هستند

با انتشار بازی های کامپیوتری روی سی دی ها و حضور گسترده آنان، تصور غلطی میان برخی مردم به وجود آمد که هر چه تعداد دیسک های یک اثر، یا در دید کلی حجم آن، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

با انتشار بازی های کامپیوتری روی سی دی ها و حضور گسترده آنان، تصور غلطی میان برخی مردم به وجود آمد که هر چه تعداد دیسک های یک اثر، یا در دید کلی حجم آن، بیشتر باشد کفه ترازو بر عناصر سرگرم کننده و جذابش نیز سنگینی خواهد کرد.

امروزه به دلیل ظهور بازی های مستقل و پیشرفت تکنولوژی در فشرده سازی اطلاعات، این مسئله خیلی کمتر به چشم می خورد و می توان با کمی جستجو در بازار مجازی بازی های ویدیویی آثار کم حجمی را پیدا کرد که با ویژگی های خاص خود ساعت ها خریدار را سرگرم کنند.

در این مقاله سعی نمودیم سراغ عناوین مورد بحث رفته و بهترین های آنان که زیر 10 مگابایت هستند را معرفی کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

One Touch Drawing

one

یکی از دلایل اعتیاد آور بودن عناوین موبایل به ساده بودن مکانیک های گیم پلیشان باز می گردد. در واقع این نوع آثار به گونه ای هستند که با وجود یادگیری سریع بازی، پیشروی در آنان به واسطه چالش های گوناگون سخت تر می شود. همه این صحبت ها را کردیم تا بگوییم یکی از نکات موفقیت آمیز One Touch Drawing همین موضوع مورد بحث است. در بازی نقطه هایی وجود دارند که به واسطه خط هایی به هم متصل شده اند. اکنون وظیفه شما بسیار سادست، بدون تکرار حرکت خود [البته در برخی مواقع قوانین تغییر می کنند] انگشتتان را روی خط ها بکشید.

One touch Drawing

One touch Drawing

سازنده: Ecapyc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.2 مگابایت زبان:
[نکته: نسخه iOS بازی حجمی بیشتر از 10 مگابایت دارد. همچنین سیستم عامل ویندوز فون دارای بازی با نام مشابه ولی تفاوت هایی است که می توانید از اینجا دانلود کنید.]

Voxel Invaders

Voxel_Invaders

تاکنون واژه Retro به گوشتان خورده؟ این کلمه به محصولاتی تلقی می شود که به نوعی یادآور خاطرات گذشته باشند. در صنعت گیمینگ نیز این واژه کاربرد داشته و تاکنون بازی های زیادی با الهام از عناوین قدیمی منتشر شده اند که یکی از آنان Voxel Invaders است؛ اثری که بدون شک با دیدن اولین تصاویر گیم پلی آن یاد و خاطره آتاری 2600 برایتان زنده می شود. در بازی باید با کنترل هواپیمایی به جنگ موجودات فضایی بروید. حضور یک کنترل ساده، مراحل گوناگون و سلاح های مختلف می تواند در کنار گرافیک پیکسلی آن خاطرات خوب گذشته را زنده کند.

Voxel Invaders

Voxel Invaders

سازنده: Noctua Software قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2.6 / 4 مگابایت زبان:

Skater Boy

skater-boy

همان طور که از اسم بازی بر می آید در Skater Boy نقش پسرک اسکیت سواری را دارید که سعی دارد با پیشروی از موانع گوناگون به خط پایان برسد. همانند تمام عناوین لیست در این عنوان نیز کنترل ساده یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت بازی است. به گونه ای که تنها دو انگشت برای حرکت و پرش نیاز خواهید داشت. البته در کنار این مورد نباید از مراحل گوناگون و پس زمینه بامزه آن نیز غافل شویم.

Skater Boy

Skater Boy

سازنده: Runner Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.5 مگابایت زبان:

7x7

7

به بازی هایی مانند کندی کراش علاقه دارید؟ اگر این گونه است پس 7x7 می تواند بهترین گزینه باشد. در بازی باید چهار رنگ مشابه را به صورت عمودی، افقی یا مورب کنار هم قرار دهید تا امتیاز به دست آورید. نکته جالب اینجاست که رنگ ها توسط هوش مصنوعی به صفحه مربعی اضافه شده و بازیکن باید با تصمیم گیری سریع رنگ ها را به گونه ای کنار هم قرار دهد تا در پایان گیر نکند.

7x7

7x7

سازنده: Kiip قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و ویندوز فون حجم: 1.1 / 0.4 مگابایت زبان:
[سیستم عامل iOS دارای بازی با همین نام ولی تفاوت هایی است که از اینجا می توانید دانلود کنید]

بازی های معروف

عناوین نام برده در فهرست زیر را بدون شک همگان می شناسید، بنابراین معرفی آنان در این بخش کار بیهوده ای به نظر می رسید. با این وجود، برای راحتی خیالتان که آثار کم حجم زیادی برای سرگرم شدن وجود دارد از آنان غافل نشدیمو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    همین؟؟؟؟؟؟

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    توی لینک های بازی One touch Drawing هم لینک گوگل پلی و هم کافه بازار رو نوشتین کافه بازار

مطالب پیشنهادی