ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی به زودی فروش دوچرخه هوشمند خود را آغاز می کند

شیائومی اکنون به عنوان یک شرکت سازنده موبایل شناخته می شود اما در سال های اخیر به واسطه سرمایه گذاری در استارتاپ های مختلف، محصولات گوناگونی را به فروش رسانده است. این شرکت ۵ ساله ی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

شیائومی اکنون به عنوان یک شرکت سازنده موبایل شناخته می شود اما در سال های اخیر به واسطه سرمایه گذاری در استارتاپ های مختلف، محصولات گوناگونی را به فروش رسانده است. این شرکت ۵ ساله ی چینی، اکنون به فکر فروش دوچرخه های هوشمند افتاده است.

شیائومی با سرمایه گذاری در استارتاپی به نام «IRiding»، به زودی یک دوچرخه هوشمند تحت عنوان «QiCycle» را به فروش خواهد رساند. وال استریت ژورنال گزارش می دهد که این محصول از طریق وب سایت Mi.com و با قیمتی معادل ۳۰۰۰ دلار فروخته خواهد شد.

هنوز اطلاعات دقیق این وسیله حمل و نقل مشخص نیست ولی به احتمال زیاد و با توجه به قیمت بالای آن، باید انتظار داشت که از بدنه فیبر کربن تولید شده باشد و سنسورهای متعددی در آن به کار رفته و به یک باتری پرظرفیت هم مجهز شده باشد. هر چند، شاید در نظر کاربر، وقتی قرار است همچنان برای حرکت پدال زده شود، این قیمت بالا قابل توجیه نباشد، حتی اگر دوچرخه بتواند به موبایل شیائومی یا هر گجت هوشمند دیگری متصل گردد.

در حال حاضر مدل تجاری شیائومی نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. تحلیلگران باور دارند که این شرکت با فروش محصولات مختلف و متعدد، در پی آغاز یک انقلاب توسط اینترنت اشیا است. شیائومی اینک بی سر و صدا محصولات مختلفی را از طریق وب سایت خود می فروشد که همه آنها به تلفن همراه، و مشخصا اینترنت متصل می شوند.

این مدل تجاری البته انتقاداتی را نیز به همراه داشته. کاربران پس از خرید از وب سایت این شرکت، نمی دانند کدام محصول از سوی خود شیائومی توسعه یافته و کدام یک به دست استارتاپی که شیائومی در آن سرمایه گذاری کرده به فروش می رسد، چرا که همه آنها با برند Mi فروخته می شوند.

خود شیائومی می گوید که در پی ایجاد یک اکوسیستم کامل از محصولات مورد نیاز کاربران است. پیش از این در مقاله دیگری در مورد مدل تجاری شیائومی به شکل کامل برایتان توضیح داده ایم: «شیائومی و راهکارهای تازه اش برای موفقیت؛ این بار پای تقلید از اپل در میان نیست»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    هربار خبر شیائومی یا هواوی و لنوو میبینم یاد مراسم اسوشید میفتم که قرار بود گوشی های شیائومی وارد کنه و هیچ خبری ازشون نیست

مطالب پیشنهادی