ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کاربران PC، Xbox و PS4 به زودی می توانند در «شبکه چندگانه بازی» به رقابت با هم بپردازند

امروز مایکروسافت اهالی دنیای گیمینگ را با «شبکه چندگانه بازی» خود شگفت زده کرد. اهالی ردموند سال هاست که در پی توسعه چنین شبکه ای هستند و اکنون این شرکت بیان می کند که بالاخره امکان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

امروز مایکروسافت اهالی دنیای گیمینگ را با «شبکه چندگانه بازی» خود شگفت زده کرد. اهالی ردموند سال هاست که در پی توسعه چنین شبکه ای هستند و اکنون این شرکت بیان می کند که بالاخره امکان انجام یک بازی به شکل همزمان میان کاربران پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

در آینده نزدیک توسعه دهندگان بازی های ویدیویی برای اکس باکس وان و پی سی، قادر خواهند بود این ویژگی را به محصول خود اضافه نمایند. از سوی دیگر میدان، برای اینکه کاربران PS4 هم بتوانند در این پروژه حضور داشته باشند، سونی هم باید همکاری های لازم را با مایکروسافت انجام دهد.

همه چیز به مشارکت سازندگان بازی های ویدیویی و سازندگان کنسول های گیمینگ بستگی دارد

بازی «Rocket League»، اولین عنوانی خواهد بود که در «شبکه چندگانه بازی» حضور خواهد داشت. مایکروسافت همچنین خاطر نشان می کند که هیچ محدودیتی در این شبکه وجود ندارد و شرکت های دیگر نیز در صورت تمایل می توانند به آن بپیوندند. ردموندی ها در واقع اذعان دارند که سونی و سایر سازندگان کنسول های گیمینگ به سادگی قادر هستند این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار دهند تا با پلتفرم های مختلف به رقابت بپردازند.

در صورتی که توسعه دهندگان بازی های ویدیویی و همچنین سازندگان کنسول های گیمینگ، مخصوصا سونی، در این پروژه از مایکروسافت حمایت کنند، آینده دنیای بازی های ویدیویی به شکل گسترده ای دست خوش تغییر می شود.

در حال حاضر کاربرانی که به صورت آنلاین به انجام بازی های ویدیویی می پردازند، به پلتفرم ارائه شده از سوی سازنده کنسول، نظیر اکس باکس لایو یا پلی استیشن نتوورک محدود هستند و صرفا می توانند با کاربران حاضر در همان پلتفرم بازی کنند.

گشوده شدن درب های پلتفرم های مختلف گیمینگ به روی هم، موجب از بین رفتن انحصارهای بسیار بزرگی در صنعت گیمینگ خواهد شد. در این میان البته این سوال نیز پیش می آید که کاربران PC، قادر به انجام چه بازی هایی در برابر کاربران کنسول های گیمینگ خواهند بود. این روزها، هنوز استفاده از ماوس و کیبورد مزایا و قابلیت های بسیار بیشتری را در اختیار کاربران PC قرار می دهد، مخصوصا در بازی های اول شخص.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    سونی نباید حمایت کنه چون مایکروسافت نو صنعت گیم کم اورده میخواد سونی رو هم بکشه سمت خودش

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

      برو بابا ایکس باکس از سونی هم بهتره شما اصلا ایکط باکسو نمیشناسید بعد هی میرین در موردش نظر ممنفی میدین

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

      حالا اگه میخ ای با هم حرف بزنیم. برام نظر بزار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی