ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون و ثبت پتنتی برای پرداخت از طریق سلفی

آمازون که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی جهان محسوب می گردد، قبلا امکان خرید با یک کلیک را برای کاربران خود مهیا نموده بود و اکنون نیز پتنتی مبنی بر «پرداخت با سلفی» ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

آمازون که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی جهان محسوب می گردد، قبلا امکان خرید با یک کلیک را برای کاربران خود مهیا نموده بود و اکنون نیز پتنتی مبنی بر «پرداخت با سلفی» به ثبت رسانده.

کمپانی تجاری واقع در سیاتل، با ثبت این اپلیکیشن به افراد اجازه می دهد تا به موجب آن بتوانند با گرفتن عکس یا ویدئو از خود، هزینه ی خریدهایشان را پرداخت نمایند. این نرم افزار به اختراع دیگری از آمازون مربوط می گردد که به دیوایس اجازه می دهد تا با استفاده از دوربین به شناسایی افراد و تائید هویت آنها بپردازد اما لزوما تراکنش مالی را به اتمام نمی رساند.

اپلیکیشن جدید با این هدف ساخته شده که امنیت حساب مشتریانی که به صورت آنلاین خرید می نمایند، را تضمین نموده و به آنها کمک کند که به جای وارد کردن رمز عبور از تصویر خود استفاده کنند.

یکی از بهترین مزیت های این پتنت این است که وقتی در کنار دوستان یا آشنایان قصد انجام خرید اینترنتی را دارید، دیگر لازم نیست هنگام وارد نمودن پسورد خود نگران لو رفتن آن باشید.

شاید این تصور برایتان ایجاد گردد که هکرها می توانند با استفاده از عکس افراد، سلفی گرفته و خود را به جای کاربر اصلی جا بزنند. اما باید بدانید که آمازون این خطر احتمالی را پیش بینی نموده و برای آن تمهیداتی اندیشیده. با استفاده از راهکار مورد بحث، کاربر باید حرکتی که نرم افزار از او می خواهد را انجام دهد. این حرکات شامل تکان دادن سر، لبخند زدن یا چشمک زدن می شوند.

چنین اختراعاتی شاید قدری عجیب به نظر می رسند اما بدون شک می توانند تضمین کننده امنیت حساب های کاربری بوده و دست سارقین را از دسترسی به هر گونه اطلاعاتی کوتاه می نمایند.

در آخر هم بگوئیم شرکتی همانند مسترکارت نیز در تابستان امسال امکان پرداخت پول با عکس سلفی را برای کاربران خود مهیا نموده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی