ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیس بوک، واتس اپ، اسنپ چت و گوگل سرویس های خود را به سمت رمزگذاری E2EE خواهند برد

پس از ماجراهای اپل و دولت آمریکا مبنی بر باز نکردن قفل آیفون یک تروریست توسط شرکت فناوری یاد شده، مسئله ی رمزگذاری و حفظ امنیت کاربران به یک مقوله بسیار جدی تر برای کمپانی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

پس از ماجراهای اپل و دولت آمریکا مبنی بر باز نکردن قفل آیفون یک تروریست توسط شرکت فناوری یاد شده، مسئله ی رمزگذاری و حفظ امنیت کاربران به یک مقوله بسیار جدی تر برای کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی تبدیل گشته و بیشتر آنها تصمیم گرفته اند راهکارهای تازه ای در این راستا لحاظ نمایند.

به گزارش گاردین، بسیاری از شرکت های مشهور و بزرگ همانند گوگل و فیس بوک می خواهند راه اهالی کوپرتینو را در پیش گرفته و از سیستم رمزگذاری غیر قابل نفوذ برای محصولات خود استفاده کنند. در همین راستا بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا یادآور گشته که به زودی پلتفرم مسنجر خود را به سیستم رمزگذاری E2EE مجهز خواهد کرد و این در حالیست که تماس های تلفنی از طریق واتس اپ نیز در ماه های آینده به این سیستم امنیتی تجهیز می شوند.

سیستم رمزگذاری E2EE در واقع شیوه ای ارتباطی را ارائه می نماید که طی آن تنها دو طرف یک مکالمه قادر به خواندن پیام های یکدیگر خواهند بود و هیج شخص ثالثی از جمله سرویس دهنده ی اینترنت، اپراتور عرضه کننده خدمات و... کلید لازم برای رمزگشایی انکریپشن اعمال شده را در اختیار نخواهد داشت.

اپلیکیشن پیام رسان Snapchat که اخیرا با برخی رویدادهای ناگوار در زمینه امنیت مواجه بوده نیز اعلام نموده به زودی برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود راهکارهای میسری به کار خواهد گرفت و موجب اطمینان خاطر افراد خواهد شد.

جالب است که هر چه دولت های مختلف در سراسر جهان بر دسترسی به اطلاعات شخصی کاربرانِ اپلیکیشن های پیام رسان بیشتر اصرار می کنند، شرکت های سازنده ی این نوع نرم افزارها بیشتر آنها را نادیده گرفته و همه تلاش خود را در جهت مخالف، یعنی پشتیبانی از اطلاعات محرمانه افراد می گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علی
    علی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    حالا فرض کنیم مکالماتم شنود میشه مثلا من تو مکالماتم چی میگم که مورد سواستفاده قرار بگیره خصوصی ترین مکالمات یک نفر ممکن است با دوست غیر همجنس یا همسر یا مواردمحرمانه کاری باشه که در مقابل اعمال تروریستی هیچ ارزشی ندارد پس اگر شنود باعث جلوگیری از این جانیان میشه بهتر است انجام شود

  • سعید
    سعید | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    من تو کشوری ایران زندگی میکنم نه امریکا
    و حرکت این شرکت ها رو کامل درست میدونم
    دلیلش مثل روز روشنه
    و قرار نیست هزینه بی عرضگی سرویس های امنیتی امریکایی مردمش بدن خب یعنی انقدر بی عرضه هستن که محتاج هک یه گوشی هستن
    دوما برای رفتن و گرفتن چند تا تروریست میخوای یه ملت شنود کنید
    چه تضمینی وجود دارد که سو استفاده نشه
    میدونید زمانی که ارتش نازی وارد کشور های اسکاندیناوی شد از سیستم ثبت اسناد اونا استفاده کرد و تمام یهودیا رو دستگیر کردن و .... تمام اینا به این دلیل بود که این کشور ها دین هر فرد ثبت میکردن هیچ نظر شری هم نداشتن اما نتیجه ؟
    عقل به ادم حکم میکنه چندان به این سرویس ها اعتماد نداشته باشه

    • ali
      ali | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

      داداش سرویسهای امنیتی که علم غیب که ندارن یکی از راههای اصلی و موثر واسه این رویسها شنود مکالمات خوب حالا بیایم این امکان ازشون بگیریم در ظاهر شاید کاری قرن بیست و یکمی متمدنانه باکلاس روشنفکر مابانه باشه ولی در عمل خودمون سلاح دادیم به دست تروریستها و جنایتکاران و هی غر میزنیم که چرا این سرویسها اینقدر بی عرضن

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    اینا همش شعار تبلیغاتیه شرکتهای سرویس دهنده برای محبوب کردن خودشون در بین مردمه .

  • سعید
    سعید | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    کار این شرکت ها و مخصوصا مقاومت مدیر عامل اپل قابل ستایشه
    بهتر سرویس های امنیتی درک کنن که دیگه توی قرن 21 دارن زندگی میکنن قرنی که مردم قویتر از قبل شدن

    • ali
      ali | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

      زیاد جو گیر نشو دادا آخر سر با دوتا پس گردنی مجبورن کنار بیان اگه قرار بشه هر کسی سیستم قضایی و امنیتی به چیزشم حساب نیاره خر تو خریه فرض گوشی فلان تروریست یا جانی دست پلیس میفته و تو اون گوشیم اطلاعات بدردخوریه اگه در همون وقتی که پلیس داره وقتش واسه هک دستگاه هدر میده طرف یه جنایت دیگه مرتکب بشه بازم شما همین تریپ و میگیری بشخصه حاضرم گوشیم نا امنتر باشه تا محیطی که توش زندگی میکنم.

مطالب پیشنهادی