ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی Vive، قابلیت اجرای عناوین قدیمی در «حالت تئاتر» را فراهم می آورد

دو کمپانی HTC و آکیلس، خود را برای عرضه هدست های واقعیت مجازی Vive و ریفت آماده می کنند و انتظار می رود که در ماه های آتی، گیمرها به این دو محصول جذاب اما ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

دو کمپانی HTC و آکیلس، خود را برای عرضه هدست های واقعیت مجازی Vive و ریفت آماده می کنند و انتظار می رود که در ماه های آتی، گیمرها به این دو محصول جذاب اما گران قیمت دسترسی داشته باشند. در همین راستا، شاید مسئله ای که بسیاری از گیمرها را نگران کرده، وضعیت پشتیبانی این هدست ها از عناوین قدیمی باشد. اما جای نگرانی نیست چرا که والو، شریک تجاری اچ تی سی، خبرهای خوبی برایمان دارد.

کمپانی سازنده پلتفرم استیم به تازگی اعلام کرده که هدست Vive و سایر هدست هایی که از Steam VR پشتیبانی می کنن، حالتی به نام «دسکتاپ تئاتر» خواهند داشت که به کمک آن، می توان محتویات و عناوینی غیر از بازی های واقعیت مجازی را روی هدست تجربه کرد.

در همین حال، اگر از هدست هایی دیگر مانند آکیلس ریفت بهره می برید نیز مشکلی وجود نخواهد داشت و با استفاده از اپلیکیشن Swift می توان تمام عناوینی که برپایه رابط های کاربری دایرکت اکس 9 و دایرکت اکس 11 ساخته شده اند را روی هدست واقعیت مجازی تجربه نمود. کمپانی سازنده Swift می گوید که این ابزار، 30 دلار قیمت خواهد داشت و تاثیری منفی روی کیفیت بازی یا عملکرد پی سی نمی گذارد.

با توجه به این خبر، می توان گفت که حالا کاربران کمی بیشتر نسبت به خرید هدست های ریفت 600 دلاری و وایو 800 دلاری ترغیب خواهند شد. این مسئله هم چنین تاثیری مهم روی جلوگیری از عدم موفقیت تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد داشت. بنابراین در حالی که کمپانی های مختلف، سخت در تلاش اند تا محتویات انحصاری برای هدست خود فراهم سازند، گیمرها خیالشان راحت است که به تمام بازی های قدیمی شان دسترسی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی