ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: خانه هوشمند

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین فرصت برای مسافرت در نظر دارند، برخی دیگر به عنوان بازه ای مناسب برای استراحت و رفع خستگی و برخی دیگر از ما نیز، این زمان را صرف رسیدگی به امور شخصی و عقب افتاده می کنیم.

اما در هر کدام از این دسته ها که قرار داشته باشید تفاوتی نمی کند و بدون تردید گجت های الکترونیکی، قادر هستند استفاده بهینه تری از این بازه برای شما به ارمغان آورده و تعطیلات شما را سودمند و لذت بخش تر سازند.

در حالی که فاصله چندانی تا آغاز سال جدید باقی نیست، تصمیم گرفتیم برخی از ابزارهای مفید برای استفاده بهینه تر از تعطیلات نوروزی را خدمت شما انتخاب و معرفی نماییم.

با راهنمای خرید نوروز ۹۵ دیجیاتو همراه باشید.

بدون تردید آینده به خانه های هوشمند تعلق دارد و گجت های خانگی هوشمند نیز آرام آرام در حال گسترش و پیشرفت هستند. اگر در خانه تکانی امسال لوازم بی مصرف خود را دور ریخته باشید، اکنون بهترین فرصت برای جایگزینی آنها با گجت هایی است که زندگی شما را ساده و لذت بخش تر خواهند ساخت.

پریز هوشمند شیائومی

Original-Xiaomi-Smart-Socket-Power-Charger-Intelligent-Plug-WiFi-Wireless-Remote-EU-US-AU-Smart-Phone

قیمت: حدود ۱۰۰ هزار تومان

حتی اگر به هوشمند سازی منزل خود نیز تمایلی نداشته باشید، حتماً می دانید که متصل ماندن طولانی مدت شارژر برای باتری دستگاه های الکترونیکی مضر است و پریز برق شیائومی، نخستین محصولی است که می تواند اهمیت لوازم خانگی هوشمند را برای شما به نمایش بگذارد.

با اتصال این سوکت به پریز معمولی منزل خود می توانید جریان برق پریز را با استفاده از اپلیکیشن موبایل قطع یا وصل کنید. امکان برنامه ریزی خودکار این قطعه نیز وجود دارد و از دیگر قابلیت های دستگاه می توان به امکان افزایش برد روتر وای-فای (به شکل ریپیتر) اشاره کرد. پریز هوشمند شیائومی علاوه بر این به یک درگاه USB مجهز است و در نتیجه به عنوان آداپتور برای شارژ ابزارهای الکترونیکی نیز کاربرد خواهد داشت.

با وجود چنین ابزاری، دیگر هرگز پس از ترک منزل نگران متصل باقی ماندن ابزارهای الکترونیکی گران قیمت خود به پریز برق نخواهید بود.

کیت خانه هوشمند شیائومی

Mi-Smart-Home-Kit-小米智能家庭套装-Main-image-2

قیمت: حدود ۲۰۰ هزار تومان

برای هوشمند سازی منزل خود پیش از هرچیز به مجموعه ای از حسگرها و گیرنده های مختلف و قابل برنامه ریزی احتیاج دارید که البته امکان کنترل کردن آنها از راه دور نیز وجود داشته باشد. این همان چیزی است که شیائومی با نام کیت خانه هوشمند و قیمت اقتصادی به بازار عرضه کرده است.

این کیت شامل ۴ قطعه مختلف با کاربردهای متنوع است که تا ۳۰ مورد را شامل می شود و همه آنها تحت کنترل واحد مرکزی قرار دارند و امکان کنترل بخش های مختلف با استفاده از اپلیکیشن سازنده نیز وجود دارد. برای مثال می توانید ورود و خروج از درب و حتی پنجره های منزل را زیر نظر داشته باشید یا با استفاده از دماسنج این کیت، دستگاه تهویه منزل را روی دمای خاصی تنظیم کنید، آن هم پیش از رسیدن به منزل.

علاوه بر این لازم است بدانید که راه اندازی و استفاده از این کیت به سادگی در چند دقیقه انجام می گیرد و به دانش پیشرفته در زمینه فناوری نیاز ندارد، موردی که در کنار قیمت ارزان، این محصول را به یک گزینه عالی برای هوشمند سازی خانه همه کاربران تبدیل کرده است.

لامپ هوشمند Milow Playbulb Color

01

قیمت: حدود ۳۰۰ هزار تومان

لوازم هوشمند خانگی تنها برای ساده تر کردن زندگی ساخته نمی شوند و قابلیت های آنها می تواند برای سرگرمی و زیبایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. لامپ Mipow Playbulb یکی از این محصولات است که می توانید رنگ آن را با استفاده از اپلیکیشن سازنده از بین ۱۶.۸ میلیون حالت مختلف انتخاب نمایید.

البته هزینه پرداختی شما تنها به منظور انتخاب رنگ نیست و می توانید این لامپ را به عنوان اسپیکر بلوتوث یا آلارم نیز مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این لازم است بدانید که با پرداخت رقم های بالاتر، تهیه مدل هایی با قابلیت های بیشتر نیز وجود دارد، از جمله قابلیت روشن شدن خودکار لامپ هنگام ورود اشخاص به محیط و اتصال بیسیم به ابزارهای دیگر.

قفل هوشمند Samsung SHS-2920

Samsung-SHS-2920-Digital-Door-Lock-With-Keyless-Touchpad-Security-01

قیمت: حدود ۴۰۰ هزار تومان

یکی از مزیت های داشتن خانه هوشمند ساده تر شدن زندگی است، اما حتی ورود و خروج به چنین منزلی نیز باید ساده و هوشمند تر از روند معمول باشد. بر همین اساس قفل هوشمند سامسونگ را به شما معرفی می کنیم که به لطف آن خواهید توانست به سادگی با وارد کردن کد رمز یا حتی نزدیک کردن تلفن هوشمند مجهز به NFC، از آن عبور نمایید.

این ابزار زیبا به انواع مکانیزم های امنیتی نیز مجهز است تا علاوه بر افزایش راحتی، امنیت منزل را نیز افزایش دهد و با استفاده از آن دیگر جای نگرانی از بابت جا گذاشتن و گم کردن کلید یا کارت ورودی را تجربه نخواهید کرد.

محصول سامسونگ ضمناً سیستم اعلان حریق مجهز است و از دیگر مزیت های آن می توان به امکان یک طرفه کردن قفل اشاره کرد، حالتی که با فعال کردن آن، درب حتی با ورود رمز صحیح نیز از بیرون باز نخواهد شد.

ریموت کنترل هوشمند Logitech Harmony Home Control

logitech-harmony-1-630

قیمت: حدود ۵۰۰ هزار تومان

تا مدتی پیش اگر به قصد تهیه لوازم خانگی هوشمند بازار را جستجو می کردید، تعداد گزینه های موجود چندان متعدد نبود، اما اکنون از بسیاری لوازم منزل یک مدل هوشمند نیز ساخته شده و همین موضوع به جای ساده کردن زندگی موجب شده به اپلیکیشن های متعددی برای کنترل این ابزار ها نیاز داشته باشید.

بر همین اساس تولید کنندگان راه حل های مختلفی را برای رفع این ایراد ارائه کرده اند که ریموت کنترل هوشند لاجیتک یکی از آنها به شمار می رود. با استفاده از این ریموت علاوه بر لوازم الکترونیکی منزل، می توانید تا ۸ ابزار هوشمند خانگی که تحت پشتیبانی دستگاه قرار دارند را نیز به شکل همزمان و با سادگی تمام کنترل نمایید.

در نتیجه باید بگوییم خرید یک ریموت کنترل کارا و مناسب، دومین قدم پس از تهیه لوازم منزل هوشمند به حساب می آید تا بتوانید از مواهب چنین منزلی به طور کامل بهره مند شوید.

Amazon Echo

EcobeeEcho

قیمت: حدود ۷۰۰ هزار تومان

شاید مشاهده یک اسپیکر بلوتوث در این بخش عجیب به نظر برسد، اما لازم است بدانید که اسپیکر آمازون در حقیقت یک دستیار صوتی هوشمند به حساب می آید که می توانید با استفاده از آن عملکردهای مختلفی را به انجام برسانید.

برای مثال می توانید در مورد وضعیت هوا، نتیجه مسابقات ورزشی یا وضعیت ترافیک از دستیار صوتی آمازون بپرسید یا حتی درخواست کنید برای شما کتاب صوتی بخواند. اما مهم ترین چیزی که این گجت را به وسیله مناسبی برای خانه هوشمند تبدیل کرده امکان کنترل دیگر ابزارهای خانگی هوشمند با استفاده از دستورات صوتی است.

البته در این میان کارکرد اصلی دستگاه یا همان پخش موسیقی نیز فراموش نشده و اسپیکر آمازون قادر است با دستور شما پخش موسیقی را از سرویس های آنلاین یا فایل های آفلاین شما آغاز کرده و به شکل ۳۶۰ درجه در سراسر فضای منزل پخش نماید.

زنگ هوشمند درب Ring

ring-doorbell-500x333

قیمت: حدود ۸۰۰ هزار تومان

در روزگاری نه چندان دور و پیش از ظهور تلفن های هوشمند و دیگر روش های ارتباطی، این امکان وجود داشت که پس از دید و بازدیدهای نوروزی به منزل بازگشته و با نامه ای روی درب مواجه شوید به این مضمون که «آمدیم، نبودید». اما با وجود زنگ هوشمند Ring حتی از کیلومتر ها دورتر نیز به آیفون منزل خود دسترسی خواهید داشت.

این محصول به یک دوربین مجهز است و پس از فشردن دکمه، تصویر شخصی که پشت درب حضور دارد را روی اپلیکیشن موبایل خود به نمایش خواهد گذاشت. زنگ هوشمند Ring ضمناً به لطف حسگرهای خود قادر است در صورت تشخیص هرگونه حرکت به ضبط خودکار تصویر بپردازد و از دیگر قابلیت های آن می توان به امکان گفتگو با شخصی که پشت درب قرار دارد از طریق اپلیکیشن دستگاه اشاره کرد.

البته توصیه می کنیم تهیه این مورد را به پس از نوروز موکول کنید چرا که در صورت نصب چنین محصولی امکان فرار از پاسخگویی به میهمان های ناخوانده و سمج وجود نخواهد داشت!

 

جارو برقی LG VB-7720 RoboSense

medium01

قیمت: حدود ۱ میلیون تومان

اگر خانه تکانی امسال برایتان خسته کننده بوده، جارو برقی نیمه هوشمند ال جی قادر است حداقل بخشی از سختی نظافت منزل را بر عهده بگیرد، چرا که سازنده این جارو برقی را به سنسورهای مختلف مجهز کرده تا جارو به شکل خودکار کاربر را تعقیب کرده و نیازی نباشد که به شکل دائم آن را به دنبال خود بکشید.

البته باید توجه داشته باشید که مفهوم جاروی هوشمند پیش از هرچیز، رباتی کوچک را یادآوری می کند که قادر است به شکل برنامه ریزی شده محیط منزل را جارو نماید. مزیت این مدلها عملکرد خودکار آنهاست که به شکل مستقل و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می گیرد، اما در عین حال قدرت و البته قیمت آنها نیز به مراتب از نمونه معرفی شده کمتر است و در نتیجه این شما هستید که باید بین این دو نوع ابزار هوشمند به انتخاب بپردازید.

کیت محافظت هوشمند Engenius

EBK1000-KIT

قیمت: حدود ۱ میلیون تومان

خانه هوشمند علاوه بر ساده تر ساختن زندگی، امنیت منزل را نیز به شکل چشمگیری افزایش می دهد و کیت محافظت هوشمند Engenius یکی از همین موارد است. این کیت از یک دوربین و یک روتر وای-فای تشکیل شده که می توانید با استفاده از آن تصاویر را با کیفیت HD روی ابزارهای موبایل خود دریافت، یا روی کارت حافظه دستگاه ذخیره نمایید.

این دستگاه ضمناً به حسگر تشخیص حرکت و صوت مجهز است و در نتیجه ابزار مناسبی برای نظارت بر اتاق خواب کودک نیز به حساب می آید. سازنده علاوه بر این قابلیت های دیگری را نیز برای محصول خود در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به امکان اشتراک گذاری فایل بین ابزارهای دیگر به شکل بیسیم یا با استفاده از درگاه های USB محصول اشاره کرد.

 ترموستات هوشمند Nest

Nest

قیمت: حدود ۱ میلیون تومان

یکی از گجت هایی که به گسترش استفاده از لوازم خانگی هوشمند کمک شایانی کرد ترموستات هوشمند Nest بود، محصول که پس از عرضه سر و صدای زیادی به پا کرد و در نهایت تولید کننده آن به مالکیت گوگل درآمد. این شرکت اکنون سومین نسل از ابزار موفق خود را با نام Nest Learning Termostat ارائه کرده که استفاده از آن علاوه بر راحتی، در مصرف انرژی منزل نیز صرفه جویی ایجاد خواهد کرد، در نتیجه یکی از بهترین نمونه های برای اثبات مزیت های لوازم خانگی هوشمند به شمار می رود و قادر است در همان سالهای آغازین استفاده، هزینه پرداختی برای خود را جبران نماید.

این ترموستات هوشمند با ورود شما به منزل، به شکل خودکار فعال شده و پس از خروج فعالیت دستگاه تهویه را متوقف خواهد کرد. علاوه بر این امکان کنترل تنظیمات آن از طریق اپلیکیشن موبایل نیز وجود دارد و از دیگر قابلیت های آن می توان به امکان مشاهده تاریخچه مصرف انرژی در منزل اشاره کرد.

در پایان لازم است اشاره کنیم که نسل های پیشین این محصول نیز برخی از امکانات اصلی دستگاه را ارائه می کنند که در صورت تمایل می توانید آنها را با مبلغ مناسب تری تهیه نمایید.

دستیار خانگی AIDO Interactive Personal Home Robot

aidopersonalrobot

اگر اعتقاد دارید خانه هوشمند بدون وجود یک ربات محقق نخواهد شد و دستیاری دیجیتالی می خواهید که دستورات شما را با هوشمندی به انجام برساند، ربات خانگی AIDO را معرفی می کنیم. این ربات مدتی پیش برای جمع آوری سرمایه تولید، توسط سازنده رونمایی شد و با استقبال بی نظیر کاربران در مدت کوتاهی حدود ۵ برابر مبلغ مورد نیاز خود را جمع آوری کرد.

این ربات متحرک به اندازه کافی هوشمند است تا هر یک از اعضای خانواده را تشخیص داده و تنظیمات خود را به سلیقه همان شخص تغییر دهد و از دیگر قابلیت های آن می توان به امکان ارتباط و کنترل دیگر ابزارهای هوشمند، گشت زنی در مسیر تعیین شده و محافظت از منزل، نمایش فیلم با استفاده از ویدیو پرژکتور و اسپیکرهای داخلی، ارائه تمرینات ورزشی، برنامه های آموزشی و حتی داستان گویی برای فرزندان اشاره کرد.

البته باید توجه داشته باشید که این ربات جذاب آخرین مراحل تولید را طی می کند و در صورتی که بخواهید خانه هوشمند خود را با حضورش تکمیل کنید، می توانید از هم اکنون پیش خرید آن را برای بهره مند شدن از تخفیف اولیه در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • jj
    jj | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    دیجیاتو اینهمه طرفدار ios و apple هستی لطف میکنی اپ خودتو واسشون منتظر کنی؟

  • سجاد
    سجاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    سلام
    به نظرم بهتره اپ دیجیاتو طراحی متریال داشته باشه یکم رنگ رو دستکاری کنه و امکاناتی چون تصحیح نظر و درست کردن قسمت نظرات و مشخص کردن بهتره جواب نظرات داده شده و همینطوره خوبه مثل کانال های تلگرام تعداد بازدید هر پست گذاشته بشه البته اینها همه اونقدر ها هم مهم نیست اما اگه طراحی برنامه عوض بشه چیز خوبی میشه

  • حمید
    حمید | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دیجیاتو
    کاش دم عیدی یه دستی به سر و روی اپ دیجیاتو میکشیدی خیلی تکراری و خسته کننده شده...
    در ضمن همینطور که بقیه کاربرا هم میگن زیادی اینجا خلوت شده! فکر کنم داری کاربراتو از دست میدی خوبه یکم بفکر باشی و یکم نو اوری بخرج بدی

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

      اخبار خیلی خوب بزودی! شاید قبل عید شاید یکم بعد عید! ولی در راهه...!

  • سیاوش
    سیاوش | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    یه سوال اینا همشون تو ایران هست؟

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

      ۴ یا ۵ تا اول هست

مطالب پیشنهادی