ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل شمار درخواست های مبتنی بر رمزگذاری HTTPS را در گزارش سالانه اش ذکر می کند

امروز گوگل بخش جدیدی را به گزارش شفاف سازی خود اضافه کرد که به لطف آن کاربران می توانند دریابند که چه تعداد از سرچ های صورت گرفته در موتور جستجوی این شرکت از رمزگذاری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

امروز گوگل بخش جدیدی را به گزارش شفاف سازی خود اضافه کرد که به لطف آن کاربران می توانند دریابند که چه تعداد از سرچ های صورت گرفته در موتور جستجوی این شرکت از رمزگذاری HTTPS استفاده می کنند.

البته گروه هایی نظیر بنیاد مرزهای الکترونیکی یا EFF مدتهاست که خواهان استفاده گسترده تر از HTTPS هستند، اما پیاده سازی این پروتکل به ویژه برای سرویس های پیچیده ای نظیر گوگل می تواند بسیار دشوار باشد.

گوگل در بیانیه ای که در همین راستا منتشر کرده اعلام نمود: هدف ما از اجرای این پروژه آن است که مسئولیت ها را بر عهده بگیریم و دیگران را هم به رمزگذاری تشویق نماییم تا از این طریق فضای وب را برای همه ایمن تر نماییم.

حدودا سه چهارم درخواست های صورت گرفته از محصولات گوگل از پروتکل SSL بهره می گیرند. محصولاتی مانند جیمیل و درایو برای دلایل امنیتی به این پروتکل نیازمند هستند اما وجود آن برای محصولاتی نظیر مپس یا نیوز ضروری نیست.

با این همه، گزارش منتشر شده توسط این شرکت حاکی از آن است که استفاده از SSL به تدریج و ظرف دو سال اخیر، با رمزگذاری بیشتری همراه بوده.

شبکه های تبلیغاتی گوگل به خاطر وسعت و در هم تنیدگی فعالیت هایشان سخت در تلاشند تا فعالیت های خود را رمزگذاری نمایند. البته این شرکت در ماه آوریل سال گذشته، تلاشی را برای پشتیبانی تبلیغات از پروتکل HTTPS انجام داد و حالا گزارشات جدید حکایت از آن دارند که امنیت 77 درصد از تبلیغات از طریق SSL فراهم می شود.

Screen_Shot_2016-03-15_at_12.17.29_PM.0

رمزگذاری SSL مزایای امنیتی بیشماری دارد؛ بدون وجود یک ارتباط رمزگذاری شده ایمن میان وبسایت و بازدیدکننده، این احتمال وجود دارد که یک فرد ثالث وارد ارتباط شده و داده های رد و بدل شده میان آنها را شنود کند یا حتی آنها را با اطلاعات دیگری جایگزین نماید.

این یکی از نگرانی های عمده در رابطه با شبکه های تبلیغاتی است چراکه در آنها، مهاجمان غالبا از این شبکه ها به عنوان ابزاری برای توزیع بدافزار بهره می گیرند. در نتیجه گوگل مدتی است که استفاده از پروتکل HTTPS را به وبسایت ها توصیه می کند و برای ترویج این مساله نیز سایت های رمزگذاری شده با آن را در نتایج جستجوی خود بالاتر نشان می دهد.

Screen_Shot

در سال های اخیر سایت های زیادی این پروتکل را به خدمت گرفته اند که از آن جمله می توان به ویکی پدیا و Reddit اشاره کرد. در سال 2014 میلادی، شبکه توزیع محتوای CloudFlare پروتکل فراگیر SSL را به سایت های مشارکت کننده اضافه نمود و دو میلیون وبسایت را رمزگذاری کرد.

حالا تحقیق تازه ای که توسط شرکت Statista انجام شده نشان می دهد که بالغ بر یک سوم از درخواست های وب با استفاده از HTTPS صورت گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی