ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجازه استریم ریمیکس ها به طور قانونی در سرویس اپل موزیک صادر شد

به گزارش بیلبورد، اپل موزیک به تازگی و با مشارکت کمپانی Dubset Media Holdings قصد دارد تا ریمیکس ها، mash-up ها و میکس های ساخته شده توسط دی جی ها را در این پلتفرم استریم کند؛ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

به گزارش بیلبورد، اپل موزیک به تازگی و با مشارکت کمپانی Dubset Media Holdings قصد دارد تا ریمیکس ها، mash-up ها و میکس های ساخته شده توسط دی جی ها را در این پلتفرم استریم کند؛ چیزی که تا پیش از این به دلیل مشکلات حق کپی رایت امکان پذیر نبود.

سال ها بود که ریمیکس ها به خاطر مشکل بودن تشخیص آهنگ اصلی در هر میکس، اجازه استریم شدن در سرویس های استریم موسیقی را نداشتند، چرا که در هر ریمیکس ممکن است چند آهنگ از ناشران مختلف وجود داشته باشد که مسلما پرداخت حق کپی رایت تک تک آنها ضروری است. حالا کمپانی Dubset ادعا کرده که تکنولوژی MixBank اش می تواند این مشکل را از سر راه بردارد.

تکنولوژی MixBank می تواند با آنالیز یک ریمیکس یا میکس دی جی، آهنگ اصلی را از موزیک ویرایش شده تشخیص داده و حق کپی رایت ناشران و صاحبان اثر را بپردازد، و امکانی برایشان فراهم کند تا برخی آهنگ ها را وارد لیست سیاه کرده یا برای میزان استفاده از هر آهنگ در یک ریمیکس محدودیت اعمال کنند.

با وجود آنکه به گفته فعالان صنعت موزیک، تکنولوژی کمپانی Dubset گاه به گاه دچار مشکلاتی در زمینه دقت تشخیص آهنگ ها بوده، اما این کمپانی ادعا می کند که بهترین گزینه برای به توافق رسیدن سرویس های استریم موسیقی و ناشران را در اختیار آنها گذاشته. در همین راستا Dubset  با بیش از 14 هزار ناشر و لیبل برای این موضوع قرارداد امضا کرده است.

با رونق گرفتن بازار موزیک الکترونیکی طی دهه گذشته، ریمیکس آهنگ ها از سطح زیرزمینی حالا به عنصر ثابت و پرطرفداری در سرویس های استریم موسیقی همچون SoundCloud تبدیل شده که البته همچون اپل موزیک، حق کپی رایت در آن رعایت نمی شود و باید دید که تصمیم جدید اپل تا چه حد بر میزان استفاده از سرویس ساوندکلاود اثر گذار خواهد بود.

اپل هنوز در مورد زمان صدور اجازه برای فعالیت تکنولوژی MixBank صحبتی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی