ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با حالت «ابر رزولوشن»، ثبت تصاویر سراسرنما را آسان می کند

اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده و حق امتیاز آن را دریافت نموده که حالت «ابر رزولوشن» (Super-Resolution) نام دارد. در این پتنت توضیح داده شده که توسط لرزشگیر مکانیکی (که در آیفون ۶ پلاس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده و حق امتیاز آن را دریافت نموده که حالت «ابر رزولوشن» (Super-Resolution) نام دارد. در این پتنت توضیح داده شده که توسط لرزشگیر مکانیکی (که در آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس موجود است)، ماژول دوربین می تواند یک تصویر سراسرنما (panorama) را ثبت کند.

از زمان iOS 6 در سال ۲۰۱۲، کاربران آیفون قادر شدند با موبایل های خود تصاویر سراسرنما به ثبت برسانند. حال خبر می رسد که در نسل های آتی آیفون احتمالا این ویژگی وجود خواهد داشت که برای ثبت کردن تمام قسمت های یک منظره، نیازی به تغییر زاویه موبایل نباشد و خود سنسور با استفاده از تکان های لرزشگیر مکانیکی، عملیات جا به جایی را انجام دهد.

screen shot 2016-03-15 at 10.17.09 am-w650

اگر این پتنت در محصولات آتی اپل به کار گرفته شود، می توان موبایل را در یک زاویه گرفت و با فشردن یک دکمه، تصویری پارانوما را به ثبت رساند.

در حال حاضر بسیار بعید به نظر می رسد که این ویژگی در سال جاری آماده و به آیفون ۷ برسد، اما اگر اپل بتواند آن را به شکل نرم افزاری مهیا کند، تنها آیفون هایی که با بروز رسانی نرم افزاری می توانند این قابلیت را پیدا کنند، آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس خواهند بود چرا که تنها همین دو نمونه آیفون به لرزشگیر مکانیکی تصویر مجهز هستند.

بر اساس گزارش وب سایت «Patently Apple»، اپل پتنتی که در موردش توضیح دادیم را در کنار ۴۲ پتنت دیگر دریافت نموده و هیچ تاییدی وجود ندارد که الزاما از آن در آیفون های آتی خود بهره خواهد گرفت. در هر حال، به نظر می رسد که ویژگی «ابر رزولوشن» جذابیت های ویژه ای برای عکاسان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nima
    nima | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    اپل هم فقط پتنت ثبت میکنه و جلوی پیشرفت شرکت های دیگه و استفاده از پتنت ها رو میگیره و خودش سر میمونه.
    اصلا هم خودش از پتنت هاش استفاده نمیکنه

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    سراسرنماتون جالب بود

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    طرح و ایده ی خوبیه اما نمیتونه یک تصویر فوق عریض با پوشش دهی زاویه های زیاد رو بگیره یا حتی عکس ۳۶۰ درجه هم اصلا نمیتونه بگیره چون لنز به صورت ثابت نمیتونه به مقدار زیادی جابجا بشه و خیلی محدوده

مطالب پیشنهادی