ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با پیچیده تر نمودن مکانیزم های رمزگذاری iCloud کار را برای وزارت دادگستری آمریکا دشوارتر می کند

اواخر ماه گذشته بود که شایعه شد اپل روی روشی برای تقویت رمزگذاری iCloud کار می کند. این غول فناوری آنطور که در خبرها آمده بود با این کار تلاش داشت تا مانع از مطرح ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

اواخر ماه گذشته بود که شایعه شد اپل روی روشی برای تقویت رمزگذاری iCloud کار می کند. این غول فناوری آنطور که در خبرها آمده بود با این کار تلاش داشت تا مانع از مطرح شدن درخواست های تازه از سوی دولت آمریکا برای رمزگشایی آیفون متعلق به افراد تبهکار شود.

حالا بر اساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر گردیده است این خبر تایید شده است.

در این مقاله آمده، اپل تلاش دارد تا همزمان با تقویت مکانیزم های رمزگذاری در iCloud استفاده از این قابلیت را نیز برای کاربران ساده تر کند. به این ترتیب، اگر کاربران اجازه نگهداری کلیدهای رمزگذاری خود را به اپل ندهند، در صورتی که پسورد خود را فراموش کنند نمی توانند روی کمک این شرکت حسابی باز کنند.

این مساله نیز می تواند عاقبت به از دست رفتن عکس ها، محتوا و دیگر داده هایی منجر شود که کاربران امید به بازیابی شان دارند. اما از سویی، دولت هم دیگر نمی تواند از اپل درخواست کند که کلید رمزگذاری را به نام امنیت ملی و بهانه های دیگر در اختیارش قرار دهد.

از طرفی، برخی معتقدند که اگر اپل کلید رمزگذاری را نگه دارد می تواند کاربران iCloud را که قادر نیستند به حسابشان دسترسی پیدا کنند یاری دهد. این اتفاقی است که هر روز برای تعدادی از دارندگان آیفون رخ می دهد و به لطف فایل های بکاپ، کاربران می توانند عکس، داده های سلامت، پیام ها و بسیاری موارد دیگر را بازیابی نمایند. علاوه بر این، خریداران آیفون های جدید هم قادر خواهند بود اطلاعات خود را از موبایل قبلی به دستگاه تازه انتقال دهند.

آنطور که دولت آمریکا گفته اکانت مورد استفاده توسط سید فاروق تروریست کشته شده در جریان حوادث سن برناردینو حکم گنجینه ای از اطلاعات ارزشمند را دارد. طبق گزارشات، فاروق آخرین بار در 19 اکتبر سال 2015 از اکانت iCloud خود بکاپ گرفته که در واقع شش هفته قبل از حوادث تروریستی سن برناردینو است.

براساس گفته کریستوفر پلاهر متخصص ارشد اف بی آی، فایل پشتیبان iCloud می تواند «شواهد ارزشمندی» را در مورد این پرونده در اختیار آنها قرار دهد.

اپل نیز در واکنش گفته است که پیشتر می توانسته بکاپ اکانت فاروق را در اختیار اف بی آی قرار دهد اما این نهاد از اداره بهداشت و درمان سن برنادینو (یعنی مالک اصلی آیفون) تقاضا کرده بود که پسورد iCloud را عوض کند و در نتیجه اپل حالا دیگر نمی تواند اطلاعات مورد نیاز دولت را در اختیارش قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    باور کنید اینا همش فیلم وزرات اطلاعات امریکاس تا کسی بعدا شک نکنه والا اپل ..کی باشه بخواد حرف رو حرف اینا بیاره.تازه بخواد پیچیدهترش هم بکنه.اینا‌خودشون درس میدن این کمپانیا رو حالا بیان خواهش کنن ؟؟؟ مگه بلک بری‌نبود که پیچیده ترین متود رو داشت؟ چرا با بلک بری در نیوفتادن؟

    • ali
      ali | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

      دو حالت بیشتر وجود نداره اگر این کار واقعی باشه و اپل واقعا زده در کل سیستم قضایی و امنیتی و ملی که واقعا فاجعه است یعنی آمریکا تا خرخره تو خرتو خریه.?
      حالت دوم که حرف شماست اینا بیشتر تبلیغات واسه سیستم حکومتی آمریکاست تا اپل که مثلا بگن مملکت ما تا این حد آزادی وجود داره ?

مطالب پیشنهادی