ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: دولت می خواهد از قانون به عنوان یک عصای جادویی استفاده کند

اپل امروز دادخواستی را به دادگاه مرکزی ایالات کالیفرنیا تحویل داده که در آن موارد جالبی دیده می شود. شرکت یاد شده در این دادخواست می گوید که مقامات دولتی ایالات متحده می خواهند قانون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اپل امروز دادخواستی را به دادگاه مرکزی ایالات کالیفرنیا تحویل داده که در آن موارد جالبی دیده می شود. شرکت یاد شده در این دادخواست می گوید که مقامات دولتی ایالات متحده می خواهند قانون برای آنها همچون یک عصای جادویی عمل کند و شرکت ها را ملزم به همکاری نماید.

همانگونه که پیشتر گزارش داده ایم، مشکل اخیر اپل با FBI بر سر آیفونی است که از سوی یکی از تروریست های سان برناردینو مورد استفاده قرار گرفته بود. FBI از اپل می خواهد که امکان دسترسی به محتوای این آیفون را فراهم آورد ولی اپل می گوید که کلید دیجیتالی رمزگذاری آیفون ها را نگه داری نمی کند و بر همین اساس، قادر به انجام چنین کاری برای دولت آمریکا نیست.

دادخواست امروز تمرکز ویژه ای بر تلاش دولت برای استفاده از قانون «All Writs Act» دارد؛ قانونی که FBI با چنگ اندازی بر آن می خواهد اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون هایش کند.

اپل در دادخواست اخیر خود بیان می کند که تفسیر FBI از این قانون بسیار قدیمی، تا حد زیادی دور از واقعیات است. این شرکت می نویسد که FBI می خواهد شرکت های تکنولوژیک را ملزم کند تا امنیت دیجیتالی را از میان بردارند.

شرکت مورد اشاره همچنین به اظهار نظر دولت مبنی بر «مانور تبلیغاتی اپل» حمله کرد. اپل اشاره می کند که از iOS 8 به بعد (که سیستم رمزگذاری بهبود یافته و غیر قابل دسترس شده)، تا کنون ۱۷۹۳ آگهی داشته که در هیچ یک از این آگهی ها، گفته نشده که اپل می خواهد مقامات دولتی را از دسترسی به محتوای موبایل مجرمان دور نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    عصای جادویی از میان برداشتن امنیت اینا فقط بازی با کلمات شرکتها موظفن با قانون همکاری کنن همونطوری که قانون موظف میکنه که شهروندان با قانون همکاری کنن.

مطالب پیشنهادی