ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Smart Reply به نسخه دسکتاپ سرویس «اینباکس» جیمیل نیز اضافه شد

ایمیل یکی از بهترین راه های ارتباطی آنلاین بین افراد محسوب می گردد. اما به دلیل حجم زیاد نامه های دریافتی، نظم بخشیدن به اینباکس یکی از دشوارترین کارهای ممکن برای کاربران به شمار می ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

ایمیل یکی از بهترین راه های ارتباطی آنلاین بین افراد محسوب می گردد. اما به دلیل حجم زیاد نامه های دریافتی، نظم بخشیدن به اینباکس یکی از دشوارترین کارهای ممکن برای کاربران به شمار می رفت تا اینکه جیمیل آمد و امکان دسته بندی نامه های الکترونیکی را به کاربران هدیه نمود.

به واسطه این قابلیت، افراد قادر هستند برای فعالیت های مختلف خود دسته بندی های متفاوتی تعریف نمایند تا سرویس پیام رسان اهالی مانتین ویو با کمک فناوری یادگیری ماشینی، ایمیل های دریافتی را در پوشه های مخصوص خود فیلتر کرده و به آنها سامان ببخشد.

اخیرا نیز غول جستجوهای اینترنتی، سرویس اینباکس را معرفی نمود که تحول بزرگی در سرویس جیمیل ایجاد می کند و به واسطه ی آن گزینه های هوشمندی به ایمیل ها اضافه گشته اند. اینباکس نه تنها ایمیل ها را برچسب گذاری می نماید، بلکه پیام ها را اسکن نموده و فعالیتی متناسب با متن نامه را به کاربر پیشنهاد می دهد. این قابلیت شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما بسیار کاربردی است و «Smart Reply» نام دارد.

به لطف وجود «پاسخگوئی هوشمند»، کاربران می توانند در سریع ترین زمان ممکن جواب نامه های دریافتی را بدهند. این ویژگی قبلا فقط در نسخه موبایل حضور داشت اما گوگل به تازگی اعلام کرده که قرار است برای دسکتاپ نیز عرضه گردد.

همان طور که از نام این سرویس می توان حدس زد، تمامی پاسخ ها هوشمند هستند و هنگامی که اینباکس نیاز به تشخیص آن داشته باشد، گزینه های موجود را برای کاربر نمایش خواهد داد.

همان طور که در تصویر متحرک زیر می توانید ببینید، متن ایمیلی که شامل این جمله است: «انجام شد! نظر شما در مورد اضافه شدن اسمارت ریپلای به اینباکس تحت وب چیست؟» پاسخ های متناسب و همانند: «فکر می کنم عالی است»، «عالی به نظر می رسد» و «از آن خوشم می آید» خواهد داشت.

برای درک بهتر عملکرد این سرویس تصور کنید فردی از شما در مورد برنامه ریزی تان در رابطه با تعطیلات سوال پرسیده، در این حالت پاسخ های هوشمندِ پیشنهادی به این ترتیب خواهند بود: «هنوز برنامه ریزی نکرده ام»، «دارم فکر می کنم» و ...

برای ارسال پاسخ مورد نظر فقط کافی است روی گزینه مورد نظر کلیک نموده و کلید Send را فشار دهید. جا دارد یادآوری کنیم که تمامی متون از پیش آماده قابلیت ویرایش نیز دارند و می توانید عبارات بیشتری به آن اضافه نمائید.

شاید در ظاهر ویژگی چندان عجیب و خیره کننده ای به نظر نرسد اما بدون شک در تسریع روند نامه نگاری های آنلاین بسیار یاری رسان ظاهر می شود. گوگل نیز در این رابطه اظهار داشته که در حال حاضر 10 درصد از ایمیل هایی که از طریق موبایل ارسال و دریافت می گردند به واسطه «پاسخگوئی هوشمند» نوشته شده اند.

قابلیت مورد بحث، تازه امروز معرفی شده و بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا همه کاربران امکان استفاده از آنها را پیدا نمایند.

در آخر هم اشاره کنیم که جیمیل از زمان عرضه اولیه تاکنون قابلیت های کاربردی متنوعی دریافت نموده؛ به طور مثال، با خرید بلیت هواپیما اینباکس به صورت خودکار آن را به تقویم گوگل اضافه نموده و حتی یک صفحه مخصوص سفر در اختیار کاربر قرار می دهد. به اینصورت که هر بار شما خرید تازه ای انجام دهید، بر اساس فاکتور، سیستم خریدتان را پیگیری نموده و وضعیت آن را برایتان ایمیل می نماید.

Inbox-by-Gmail-Smart-reply-on-the-web

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی