ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل راه ورود دستیارهای دیجیتالی همیشه فعال به لپ تاپ ها را هموار می کند

دستیارهای همیشه فعال مانند سیری یا Google Now که گوش به زنگ عبارت هایی مانند «Hey Siri» و «Ok Google» هستند، لایه ای بسیار مهم از سادگی را به پلتفرمهای مربوطه ی خود افزوده اند. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

دستیارهای همیشه فعال مانند سیری یا Google Now که گوش به زنگ عبارت هایی مانند «Hey Siri» و «Ok Google» هستند، لایه ای بسیار مهم از سادگی را به پلتفرمهای مربوطه ی خود افزوده اند. ولی این دستیارها تا به امروز به خاطر مصرف باتری که پدید می آورند، نتوانسته اند راه خود را به لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی بگشایند.

مشکل اصلی سیستم های دائماً اکتیو تشخیص صدا این است که دیوایس را ملزم می نمایند تا همیشه به اصوات اطراف خود گوش فرا داده و آنها را تجزیه و تحلیل نماید. این مسئله با ویژگی «Sleep» در این دستگاه ها که نقش موثری در افزایش کارایی باتری دارد در تناقض است و شاید به همین علت باشد که دستیارهای مورد بحث به شکل عمده در اسمارت فون ها باقی مانده اند و هیچ یک جز کورتانا وارد پی سی ها نشده اند.

با همه ی این تفاسیر، ظاهراً به لطف همکاری تازه ی اینتل و کمپانی Sensory بناست تا در وضعیتی که در بالا شرح دادیم تغییراتی اساسی پدید آید و یک چیپ بسیار کم مصرف تشخیص صدا به کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ های آتی که با پردازنده های اینتل راهی بازار می شوند افزوده گردد.

ناگفته نماند در صورتی که ایده ی مورد اشاره با استقبال تولید کنندگان پی سی ها مواجه شود، غول تکنولوژی ساکن سانتا کلارا تراشه ی مذکور را به سیستم-روی-چیپ های Skylake، Anniedale، Broxton، Broadwell و Merrifield خود خواهد افزود.

می بایست این نکته را نیز ذکر کنیم راهکاری که به آن پرداختیم تا حد زیادی مشابه شیوه ای است که اپل برای ویژگی «Hey Siri» در آیفون های جدید خود به کار بسته؛ اهالی کوپرتینو برای این منظور به کمک پردازنده ی M9 شان با قابلیت همیشه فعال تشخیص صدا تکیه کرده اند که مصرف باتری بسیار اندکی دارد.

اکنون Sensory می گوید می تواند چنین امکانی را از طریق پردازنده های اینتل به لپ تاپ ها و تبلت ها بیاورد. با افزوده شدن این ویژگی احتمالاً کاربران سیستم های ویندوزی به شکل گسترده تری از دستیار صوتی پلتفرم خود استفاده خواهند کرد و ضمناً راه ورود سیری به مک بوک ها نیز هموارتر خواهد شد؛ به این ترتیب و در شرایط یاد شده دیگر همه چیز به شما بستگی دارد که بخواهید کامپیوترتان دائماً به صدای محیطی که در آن هستید گوش بدهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    قابلیت hey Cortana همین الان داخل کامپیوتر های ویندوز 10 وجود داره

    • reza
      reza | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

      درسته وجود داره. اما با کمک این چیپست جدید، حتی اگه کامپیوتر در حالت اسلیپ باشه هم میتونه به hey cortana پاسخ بده...

مطالب پیشنهادی