ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Googlebot ابزار گوگل
تکنولوژی

تغییر رویکرد Googlebot از آیفون به سمت اندروید

گوگل می خواهد تغییری مهم در هویت «ربات خزنده وب» خود یعنی Googlebot ایجاد نماید. وظیفه Googlebot پایش کل اینترنت برای شناسایی وبسایت های جدید و صفحات آپدیت شده و ثبت آنها در فهرست جستجوی شرکت توسعه دهنده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

گوگل می خواهد تغییری مهم در هویت «ربات خزنده وب» خود یعنی Googlebot ایجاد نماید. وظیفه Googlebot پایش کل اینترنت برای شناسایی وبسایت های جدید و صفحات آپدیت شده و ثبت آنها در فهرست جستجوی شرکت توسعه دهنده اش است.

این ابزار در هنگام مراجعه به وبسایت ها خود را به عنوان دیوایس های مختلفی معرفی می کند تا عملکرد آن سایت را روی لپ تاپ ها، تبلت ها و موبایل های هوشمند بررسی نماید.

Googlebot تا به امروز در مرور نسخه موبایل سایت ها خود را به عنوان یک آیفون مجهز به سیستم عامل iOS 8.3 معرفی می کرده، اما این رویه قرار است تغییر کند. بنا بر اعلام بلاگ وبمسترهای گوگل، از تاریخ ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) این ابزار خود را به عنوان نکسوس 5X مجهز به اندروید 6.0.1 مارشملو معرفی خواهد نمود.

گوگل معتقد است این کار باعث می شود Googlebot درک بهتری از وبسایت هایی که از فناوری های جدیدی چون HTML5 استفاده می کنند داشته باشد. علاوه بر این، دگرگونی های تدریجی در عملکرد ابزار پردازش صفحات وب بات مورد بحث باعث شده تا به مرور زمان کارکرد آن بیشتر مشابه مرورگر پیشفرض اندروید (کروم) باشد تا مرورگر پیشفرض آیفون ها (سافاری).

در سالیان اخیر اندروید توانسته به طور مستمر سهم بازار آیفون ها را تهدید نماید. حال این تصمیم گوگل می تواند آمار و ارقام سهم وبگردی بر روی موبایل های اپل را باز هم کمتر کند. اما این مسئله تاثیر خاصی روی جایگاه و رتبه وبسایت ها نخواهد داشت. از دیدگاه گوگل این مهاجرت برای ۹۹ درصد وبسایت ها کاملاً بی اثر است. ضمن اینکه سایت هایی که تا به امروز تمایلی به شناسایی شدن از طرف گوگل نداشته اند، همچنان توسط ربات خزنده وب این غول جستجو نادیده گرفته خواهند شد.

وبمسترهایی که نگران تاثیر این تغییر رویکرد بر امتیازات وبسایت هستند، می توانند با مراجعه به این صفحه و درج آدرس دامنه خود، از مناسب بودن امتیاز نسخه موبایل وبسایتشان اطمینان حاصل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی