ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: هدیه های ارزان

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین فرصت برای مسافرت در نظر دارند، برخی دیگر به عنوان بازه ای مناسب برای استراحت و رفع خستگی و برخی دیگر از ما نیز، این زمان را صرف رسیدگی به امور شخصی و عقب افتاده می کنیم.

اما در هر کدام از این دسته ها که قرار داشته باشید تفاوتی نمی کند و بدون تردید گجت های الکترونیکی، قادر هستند استفاده بهینه تری از این بازه برای شما به ارمغان آورده و تعطیلات شما را سودمند و لذت بخش تر سازند.

در حالی که فاصله چندانی تا آغاز سال جدید باقی نیست، تصمیم گرفتیم برخی از ابزارهای مفید برای استفاده بهینه تر از تعطیلات نوروزی را خدمت شما انتخاب و معرفی نماییم.

با راهنمای خرید نوروز ۹۵ دیجیاتو همراه باشید.

دریافت عیدی از شیرین ترین بخش های آغاز سال جدید است اما گرفتن هدیه ای متفاوت و کاربردی، بدون تردید لذت آن را دو چندان می کند. در این بخش نگاهی خواهیم داشت به هدیه هایی ارزان قیمت که از جذابیت و کاربرد بالاتری نسبت رقم پرداختی برخوردار هستند و می توانند بیشتر از پول نقد، شخص دریافت کننده را به وجد آورند.

Google Cardboard

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

قیمت: از حدود ۱۰ هزار تومان

با نگاهی به سرمایه گذاری های هنگفت انجام شده توسط غول های حوزه تکنولوژی، می توان با اطمینان گفت که آینده به فناوری های مربوط به واقعیت مجازی تعلق دارد، اما حتی بیشتر از آن می توان مطمئن بود که ساخت یک عینک واقعیت مجازی به دست خود کاربر لذتی وصف ناپذیر خواهد داشت.

گوگل بر همین اساس پلتفرمی به نام Cardboard ایجاد کرده و با ارائه نقشه های مورد نیاز، ساخت عینک واقعیت مجازی با استفاده از تکه ای مقوا را برای کاربران امکان پذیر کرده است. پس از برش زدن و تا کردن مقوا بر اساس نقشه، تنها به یک جفت لنز احتیاج است که می توانید آن را با هزینه ای ناچیز از بازار یا برخی سایت های اینترنتی موجود تهیه کنید.

البته باید توجه داشته باشید که نسخه آماده همین عینک ها نیز با اندکی هزینه بالاتر به فروش می رسد، اما بدون تردید ساخت چنین ابزاری از یک تکه مقوا یا هدیه دادن نقشه و لوازم مورد نیاز آن به مراتب از تهیه یک محصول آماده لذت بخش تر خواهد بود.

برچسب لپ تاپ

macbookair-ad-2

قیمت: از حدود ۱۰ هزار تومان

تهیه یک لپ تاپ جدید به هیچ عنوان کم هزینه نیست، اما خرید یک برچسب زیبا چرا. اگر لپ تاپ شما از نظر کارایی ایرادی ندارد و تنها به دلیل تنوع طلبی می خواهید آن را تعویض کنید، توصیه می کنیم برای یکبار هم که شده استفاده از برچسب های تزئینی پشت لپ تاپ را امتحان کنید.

چنین برچسب هایی از تنوع بی شمار برخوردار هستند و تنها محدودیت آنها میزان خلاقیت طراحشان به حساب می آید، بر همین اساس اطمینان داشته باشید که با کمی جستجو نمونه های جذابی خواهید یافت که جلوه ای زیبا به لپ تاپ قدیمی شما (یا شخص دریافت کننده عیدی!) بخشیده و تا مدتی تعویض آن را به تعویق خواهد انداخت.

تگ های NFC

whiztags-640x640

قیمت: حدود ۱۵ هزار تومان

تلفن هوشمند بسیاری از ما به چیپ NFC مجهز است اما احتمالاً تاکنون هرگز این قابلیت را مورد استفاده قرار نداده ایم. بر همین اساس بد نیست بدانید که این فناوری کاربردهای متنوعی دارد و استفاده از آن نیز با کمترین هزینه امکان پذیر است. برای این منظور تنها به چند تگ NFC ارزان قیمت و یک اپلیکیشن موبایل برای برنامه ریزی آنها نیاز خواهید داشت.

پس از تهیه این ۲ مورد، به سادگی می توانید تگ های خود را با اپلیکیشن مربوطه برنامه ریزی کنید تا انجام عملکردهای مختلف از طریق آنها امکان پذیر باشد. برای نمونه می توانید یک تگ را به داشبورد خودرو متصل کنید تا هنگام رانندگی امکان فعال کردن تنظیمات مورد نظر شما به سادگی امکان پذیر باشد و تگ دیگری را نیز کنار تخت خواب قرار دهید تا به سادگی و با نزدیک کردن تلفن هوشمند، تنظیمات مربوطه فعال گردند.

بر همین اساس می توان گفت که تگ های NFC هدیه های ارزان قیمتی هستند که از ارزشی بالاتر از رقم پرداختی برخوردار بوده و در صورت هدیه دادن آنها به افراد علاقه مند به فناوری، می توانید چنین کاربرانی را با پتانسیل های نهفته در ابزارهای موبایل آشنا نمایید.

کابل چندکاره

09

قیمت: از حدود ۱۵ هزار تومان

در صورتی که ابزارهای موبایل متنوعی داشته باشید (خصوصاً از پلتفرم های مختلف) لازم است کابل های متعدد و جاگیری را نیز همراه خود حمل کنید و حتماً مواردی پیش خواهد آمد که هنگام نیاز به شارژ یا اتصال دستگاه به کامیپوتر، متوجه شوید که کابل مورد نظر را همراه خود ندارید.

کابل های چندکاره در این حالت یک ابزار ایده آل به حساب می آیند که بر خلاف کابل ها به یکدیگر گره نخورده و فضای بسیار کمتری را نیز اشغال خواهند کرد. چنین کابل هایی با کمترین هزینه انواع سوکت های مختلف را برای ابزارهای موبایل در اختیار شما قرار داده و یکبار برای همیشه مشکل درگاه های متعدد و نیاز به همراه داشتن کابل های مختلف را حل خواهند کرد.

گیفت کارت

original

قیمت: از حدود ۲۰ هزار تومان

پرداخت های درون برنامه ای به یکی از روش های اصلی درآمدزایی اپلیکیشن های موبایل تبدیل شده و در نتیجه حتماً با مواردی مواجه شده اید که برای استفاده از تمام قابلیت های یک نرم افزار یا بازی موبایل، نیاز به پرداخت هزینه آن وجود داشته باشد.

بر همین اساس تهیه گیفت کارت، ساده ترین روش برای استفاده از تمام قابلیت های سرویس های مختلف از جمله Google Play Store، Amazon، Spotify، Xbox Live، Playstation Network، iTunes و موارد دیگر به شمار می رود که می توانید با هدیه دادن آن، هر کاربر ابزار های موبایل و سرویس های آنلاین را خرسند سازید.

لنز برای دوربین تلفن هوشمند

CoM-iOS-Camera-Lens

قیمت: از حدود ۳۰ هزار تومان

گذشته از کیفیت تصویر و قابلیت های دوربین های DSLR، آنچه این محصولات را به ابزاری حرفه ای برای عکاسی تبدیل کرده امکان انتخاب لنز های مختلف برای شرایط و حالت های تصویربرداری متنوع است. تلفن های هوشمند نیز اکنون از نظر کیفیت عکاسی حرف های زیادی برای گفتن دارند و بر همین اساس سازندگان مختلفی وارد عمل شده و لنز های متنوعی برای این ابزارها تولید کرده اند تا دامنه توانایی های آنها افزایش دهند.

این لنزها در انواع مختلفی از جمله واید، مایکرو، فیش آی و حتی زوم عرضه می شوند و می توان آنها را نمونه مینیاتوری از لنز دوربین های DSLR به حساب آورد. در صورتی که به عکاسی علاقه دارید، توصیه می کنیم با استفاده از چنین محصولی در تجربه کاربری خود تنوع ایجاد کرده و میزان خلاقیت خود در این زمینه را سنجش نمایید.

بوردهای Arduino

screen-shot-2015-12-04-at-2-38-20-pm-640x640

قیمت: از حدود ۵۰ هزار تومان

آرودوینو یک پلتفرم متن باز برای ساخت پروتوتایپ است که امکان ترکیب سخت افزار و نرم افزار را به ساده ترین شکل برای یادگیری و استفاده های کاربردی فراهم خواهد آورد. به عبارت ساده تر این ابزار قادر است داده های ورودی را دریافت کرده (از فشار دکمه با انگشت گرفته تا دریافت پیغام در توییتر) و بر اساس آن عملکردی را به عنوان خروجی به انجام برساند (از روشن کردن چراغ LED گرفته تا فعال کردن موتور الکتریکی).

برنامه ریزی چنین عملکردهایی نیز تنها به اندکی اطلاعات در مورد برنامه نویسی احتیاج دارد و راهنماهای بیشماری نیز روی فضای اینترنت در مورد آن یافت می شود. در نتیجه باید بگوییم هدیه دادن چنین ابزاری می تواند کاربران را به ساده ترین شکل با دنیای برنامه نویسی و زبان کامپیوتر آشنا و خلاقیت آنها را در این زمینه شکوفا نماید.

گیرنده تلویزیون برای ابزارهای موبایل

1390464428_padtv-260-1

قیمت: از حدود ۵۰ هزار تومان

همانقدر که تماشای مسابقات ورزشی و دنبال کردن برنامه های تلویزیونی روی موبایل لذت بخش است، اختلال در آنتن دهی و سرعت پایین اینترنت می تواند در این حالت آزار دهنده باشد. اگر شما هم در زمره کاربرانی هستید که تحت هر شرایطی مسابقات فوتبال را دنبال می کنید، تهیه یک گیرنده تلویزیون دیجیتال برای تلفن هوشمند یا تبلت راه حلی است که خیالتان را از بابت دسترسی به برنامه های مورد علاقه آسوده کند، حتی در صورت عدم وجود اتصال اینترنت پر سرعت.

چنین گیرنده هایی علاوه بر این از برخی امکانات جانبی نیز برخوردار هستند که از جمله آنها می توان به مشاهده فهرست برنامه ها (EPG) و امکان ضبط ویدیو با استفاده از اپلیکیشن ارائه شده توسط سازنده اشاره کرد.

دسته ی بازی برای تلفن های هوشمند

daa9d986d8b3d988d984-d8a8d8a7d8b2db8c-04

قیمت: از حدود ۸۰ هزار تومان

با وجود پیشرفت های روز افزون گرافیک بازی های موبایل، بسیاری از ما هنوز لذت بازی با کنسول های قدیمی و نه چندان پیشرفته را به خاطر داریم و حتی ممکن است گاهی گریزی دوباره زده و نسخه شبیه سازی شده برخی از این بازی ها را روی تلفن های هوشمند خود نصب کرده باشیم.

در صورتی که شما نیز در زمره چنین افرادی قرار دارید، تهیه جوی استیک مخصوص تلفن های هوشمند را توصیه می کنیم تا لذت یادآوری خاطرات دو چندان گردد. البته لازم است بدانید که با وجود چنین ابزاری، تنها به بازی های قدیمی محدود نبوده و می توانید با استفاده از آن جذابیت بیشتری به بازی های جدید و گرافیکی نیز اضافه نمایید.

هدفون Panasonic High Fidelity Ergo Fit

panasonic-budz-810x540

قیمت: حدود ۱۰۰ هزار تومان

کیفیت صدا اصولا با قیمت ارزان همخوانی ندارد و علاوه بر این طراحی و کیفیت ساخت هدفون های ارزان قیمت نیز معمولاً چنگی به دل نمی زد. این خصوصیات اما در مورد High Fidelity Ergo Fit صدق نمی کند و پاناسونیک به خوبی موفق شده کیفیت صدای مطلوبی را برای این هدفون اقتصادی فراهم آورد.

قرار گرفتن راحت هدفون درون گوش نیز خصوصیت دیگری است که در تجربه کاربری چنین هدفون هایی تاثیر گذار است و سازنده ژاپنی به همین منظور با وجود قیمت اقتصادی محصول خود، ۳ پد در اندازه مختلف را نیز همراه آن ارائه می کند و همین خصوصیات است که High Fidelity Ergo Fit را به محصولی با قیمت ارزان اما کیفیت و ارزش خرید بالا تبدیل کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    خوب بود ولی خیلی خوب تر میشد اگه برای خرید هر کدوم یه فروشگاه اینترنتی معتبر معرفی میکردید.

  • مسعود
    مسعود | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    برد نه بورد لطفا درستش کنید

    • reza
      reza | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

      آردوینو با قیمت کمتر هم پیدا میشه . پنجاه هزار تومان قیمت مدل های اورجینالش هست که فرقی با مدل های ساخته شده در چین ندارن.

  • پارسایی
    پارسایی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    اگه لطف کنید فروشگاه هریک رو معرفی کنید ممنون میشیم . برای چند محصول که من قصد خرید رو دارم قیمت های بالاتری در سایت ها درج شده

  • مهدی نظیفی نایینی
    مهدی نظیفی نایینی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    با سلام
    مقاله جالبی بود ولی با یه سرچ سر انگشتی در اینترنت بعضی از کالا ها زیاد شناخته شده نیست و در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی معتبر یافت نشد و البته موارد یافت شده قیمت های نجومی دارد ... کامل تر می شد اگر برای معرفی کالا ها مانند هدفون دقیق تر اقدام می کردید و همچنین یک مرجع یا فروشگاه خرید اینترنتی جامع همه ی موارد این لیست معرفی می نمودید . تبلیغات سالم از هر مقاله ای کار گشا تر است . برای افراد شهرستانی تنها دسترسی موجود فروشگاه های اینترنتی است.
    با تشکر

مطالب پیشنهادی