ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو تلفن های هوشمند R9 و R9 Plus را رسماً معرفی کرد [به روز رسانی شد]

در سال گذشته اوپو با فروش ۵۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران را شگفت زده کرد. این برند اگرچه به خوبی در چین شناخته شده ولی کمتر فردی انتظار داشت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

در سال گذشته اوپو با فروش ۵۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران را شگفت زده کرد. این برند اگرچه به خوبی در چین شناخته شده ولی کمتر فردی انتظار داشت آنها بتوانند به چنین موفقیت عظیمی دست یابند.

شرکت مذکور در ۲۰۱۵ دستگاه های مختلفی را معرفی کرد و در میان آنها R7 و R7 پلاس اش بیشترین فروش را تجربه نمودند. اکنون نیز مدتی است که شاهد شایعات و گمانه زنی ها راجع به R9 و R9 پلاس هستیم و ظاهراً امروز با پرده برداشته شدن از این دو دیوایس همه ی جزئیات در موردشان مشخص گشته.

در همین راستا، ساعاتی پیش رویدادی در کشور چین برگزار شد و اوپو از جدیدترین و بهترین محصولاتش رونمایی به عمل آورد. هر دو موبایل پیش تر اشاره شده بدنه ای فلزی دارند و از نظر طراحی و شکل و شمایل ظاهری هم به شدت به یکدیگر شبیه هستند.

البته اگر بخواهیم به مقایسه این دستگاه ها با نمونه های R7 بپردازیم باید بگوییم در بحث دیزاین دگرگونی هایی رخ داده؛ حسگر اثر انگشت حالا به بخش جلویی و زیر نمایشگر انتقال پیدا کرده و حاشیه های صفحه نمایش هم بسیار اندک شده اند.

Oppo R9 از نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می برد و ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی (قابل افزایش با کارت های حافظه ی میکرو SD و حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی - اوپو هر دو موبایل را دو سیم کارته تولید کرده و یکی از درگاه های سیم کارت نقش جایگاه کارت حافظه را عهده دار می شود) نیز از دیگر مشخصه های آن به حساب می آیند.

ناگفته نماند دو اسمارت فون به ترتیب به چیپست هشت هسته ای و ۲ گیگاهرتزی Helio P10 مدیاتک (برای اوپو R9) و اسنپدراگون ۶۵۲ (برای اوپو R9 Plus با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز) متکی هستند. بخش پشتی R9 هم از دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز  f/2.2 میزبانی به عمل می آورد و در قسمت جلویی نمونه ای ۱۶ مگاپیکسلی (از نوع ایزوسل و دارای گشودگی دهانه لنز f/2.0) جای گرفته. در درون این دستگاه باتری ۲.۸۵۰ میلی آمپر ساعتی حاضر است که برای شارژ کردن آن از ویژگی شارژ سریع VOOC پشتیبانی شده. (در این دیوایس خبری از نسل تازه ی VOOC که در کنگره ی جهانی موبایل امسال معرفی شد نیست)

Oppo R9 Plus نیز در بخش پشتی خود دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی (سنسور IMX298 سونی) و در قسمت جلویی اش ماژولی با همین وضوح و مشابه دیگر همتای خودش دارد؛ البته تفاوت اصلی این دو محصول در ابعاد و سایز بدنه ی آنها خلاصه می شود.

مدل دارای پسوند پلاس به نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی (نسخه ی ۱۲۸ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد) مجهز شده. باتری آن ۴.۱۲۰ میلی آمپر ساعتی است و برند سازنده اش تاکید می کند در طول یک روز هرگز با مشکل کمبود شارژ‌ مواجه نخواهید بود.

دو دستگاه مورد اشاره در بالا از اندروید ۵.۱.۱ و آخرین نسخه ی رابط کاربری Color OS، یعنی ورژن ۳ بهره می برند که در آن بهبودهای متعددی اعمال گشته. نمونه ی کوچک تر یا همان R9 از ۲۴ مارس (۵ فروردین) و با قیمتی معادل ۴۳۱ دلار در دسترس خواهد بود، در حالیکه عرضه R9 Plus از ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) با رقمی معادل ۵۰۸ دلار آغاز خواهد شد.

به روز رسانی: متن خبر بر اساس اطلاعات تازه و کامل تری که در مورد دو تلفن هوشمند جدید اوپو منتشر شده مورد ویرایش قرار گرفته است.

Oppo-R9-R9-Plus_3-w600

Oppo-R9-R9-Plus_4-w600

Oppo-R9-R9-Plus_5-w600

Oppo-R9-R9-Plus_6-w600

Oppo-R9-R9-Plus_7-w600

Oppo-R9-R9-Plus_9-w600

Oppo-R9-R9-Plus_10-w600

Oppo-R9-R9-Plus_11-w600

Oppo-R9-R9-Plus_12-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • HD
    HD | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    اصلا نمایندگی فروش این گوشی کجاست من که هنوز ندیدم هیچ فروشگاهی گوشی های این شرکت بفروشه وجالب اینکه وقتی بازار موبایل میری و میگی اینجا گوشی اوپو کجا می فروشه اصلا نام این شرکت حتی به گوششون هم نخورده

  • مرتضی
    مرتضی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    به زودی همین برندایی که با کپی کردن شروع کردن میشن سردمداران تکنولوژی
    مثل ژاپنی ها و بعد کره ای ها
    جالبه گوشی ش ، طراحی آیفون رو بهینه سازی کرده و ارتقا داده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی