ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یکی از صد کودک متولد شده از مادران مبتلا به زیکا، مستعد میکروسفالی خواهد بود

بر اساس پژوهش جدیدی که چند روز پیش توسط The Lancet منتشر شد، زنانی که به ویروس زیکا مبتلا شده اند، طی سه ماه ابتدایی بارداری، 99 درصد شانس سالم بودن فرزندشان را دارند. اما ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

بر اساس پژوهش جدیدی که چند روز پیش توسط The Lancet منتشر شد، زنانی که به ویروس زیکا مبتلا شده اند، طی سه ماه ابتدایی بارداری، 99 درصد شانس سالم بودن فرزندشان را دارند. اما در هر 100 مورد، یک کودک علائم میکروسفالی را نمایش می دهد. این اولین پژوهشی است که رقمی پیش بینی شده در رابطه با میزان خطرساز بودن این ویروس ارائه می دهد.

این پژوهش نشان می دهد که خطر ویروس زیکا در برابر دیگر عفونت های ویروسی بسیار کمتر است و فقط یک درصد ریسک ایجاد میکروسفالی وجود دارد. در حالی که این رقم برای سیتومگالوویروس 13 و برای اختلالات قلبی و شنوایی 38 درصد است.

با این حال، چون شیوع زیکا بسیار گسترده است و پشه ها به راحتی آن را منتقل می کنند، شدت خطرساز بودن آن قابل توجه است. سیمون کوچمز یکی از نویسندگان این مقاله در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: «اگر یک درصد از جمعیتی وسیع را در نظر بگیرید، باز هم مشکل بزرگی برای سلامت عمومی خواهد بود.»

این تحقیق نتایج شیوع ویروس زیکا در پلی نزی فرانسه را تحت بررسی قرار داده. با جمعیتی 270 هزار نفری، پژوهشگران به راحتی توانسته اند نتایج را بررسی کنند. این پژوهش نشان می دهد که ویروس زیکا دقیقا عامل میکروسفالی نیست و حضور آن در بدن مادر، برای ایجاد این عارضه در کودک کافی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی