ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک و ساخت اسکلت هایی خارجی که دویدن و بلند کردن اجسام سنگین را بهبود می بخشند [تماشا کنید]

کمپانی پاناسونیک به تازگی ویدیویی از اسکلت های خارجی رباتیک خود منتشر کرده که افراد مختلف را به هنگام استفاده از آن ها برای اعمالی چون دویدن و بلند کردن اجسام سنگین به نمایش می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

کمپانی پاناسونیک به تازگی ویدیویی از اسکلت های خارجی رباتیک خود منتشر کرده که افراد مختلف را به هنگام استفاده از آن ها برای اعمالی چون دویدن و بلند کردن اجسام سنگین به نمایش می گذارد. هر یک از این اسکلت های خارجی به منظور متفاوتی نسبت به دیگری ساخته شده اند و اهداف خاصی دارند.

اسکلت های خارجی سبز و بنفش رنگ، برای استفاده در کارخانه ها و انبارها طراحی شده اند و به کارگران کمک می کنند تا هنگام بلند کردن اجسام سنگین، فشار جسم به کمر خود را تا 33 پوند (حدود 15 کیلوگرم) کاهش دهند. در همین حال، اسکلت PLN-01 که بدنه ظریف تری داشته و پاناسونیک از آن به عنوان «نینجا» یاد می کند، کاربر را به هنگام اعمالی چون راه رفتن و دویدن یاری می کند.

مضاف بر این دو، اسکلت خارجی بسیار بزرگ دیگری نیز به نام Power Loader وجود دارد که پاناسونیک طبق وعده پیشین خود، تولید انبوهش را در بزودی آغاز خواهد کرد. به گفته کمپانی ژاپنی، Power Loader برای اعمال سخت تر مانند ساخت و ساز، فعالیت های عمومی و یاری رسانی به هنگام بلایای طبیعی توسعه داده شده.

اسکلت های خارجی رباتیک، مقوله چندانی جدیدی نیستند و در سال های اخیر، محصولات زیادی در این حوزه دیده ایم. کشورهای مختلفی چون سوییس و ژاپن، از جمله فعالان این حوزه به شمار می روند و حتی کمپانی ژاپنی Cyberdyne اخیرا لباس مکانیکی جدیدی ساخته که مجوزهای لازم برای استفاده در پزشکی را دریافت نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی