ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوستون دینامیکس به فروش می رسد
تکنولوژی

آلفابت گزینه فروش بوستون دینامیکس را بررسی می کند

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که هولدینگ بزرگ آلفابت قصد دارد شاخه رباتیک خود، یعنی بوستون دینامیکس را به فروش برساند. این خبرگزاری منبع خود را یک کارمند ناشناس گوگل اعلام کرده است. بر اساس ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که هولدینگ بزرگ آلفابت قصد دارد شاخه رباتیک خود، یعنی بوستون دینامیکس را به فروش برساند. این خبرگزاری منبع خود را یک کارمند ناشناس گوگل اعلام کرده است.

بر اساس گفته های این شخص مدیران ارشد گوگل دیگر تمایل ندارند بر روی پروژه هایی سرمایه گذاری کنند که به این زودی ها به سود دهی نخواهند رسید.

مشکل کار از همان روز اول واگذاری این شرکت به گوگل در سال ۲۰۱۳ بروز کرد، جایی که پروژه ساخت ربات انسان نمای آنها از بدنه اصلی شرکت جدا و تحت مدیریت آزمایشگاه گوگل ایکس قرار گرفت، در حالی که باقی تیم بوستون دینامیکس خارج از گود باقی مانند.

علاوه بر اینها بارها گزارش هایی از بروز اختلافات میان این گروه و مهندسان رباتیک شاغل در گوگل در کالیفرنیا و توکیو به بیرون درز کرده است.

شرایط وقتی بدتر شد که گوگل تصمیم گرفت تحت سرپرستی هولدینگ بزرگ آلفابت قرار گیرد و مدیران تمام تلاش خود را به کار بستند تا تک تک زیرشاخه های خود را برای سرمایه گذاران جذاب نمایند. اما نارضایتی عمومی از اشغال فرصت های شغلی توسط ربات ها و ترس از رشد خطرناک هوش مصنوعی، در کنار این واقعیت که بوستون دینامیکس هیچ محصول قابل عرضه ای در بازار ندارد، دست به دست هم داند تا مدیران به این بخش به عنوان یک سربار نگاه کنند.

با این تفاصیل مشخص بود که زمان جداسازی این عنصر غیر سودده از بدنه آلفابت به زودی فرا خواهد رسید. جاناتان روزنبرگ به عنوان رئیس سابق هیئت مدیره گوگل و مشاور ارشد لری پیچ در یکی از جلسات داخلی شرکت در این باره می گوید: «یک استارت آپ به ابعاد مجموعه ما نمی تواند بیش از ۳۰ درصد از منابع خود را صرف پروژه ای کند که انجام آن ۱۰ سال به طور خواهد انجامید. برخی زمان ها هست که ما به ناچار باید برخی از هزینه های متحمل شده را در طی چند سال با درآمدهای به دست آمده پوشش دهیم.»

هنوز هیچ کس نمی داند که سرنوشت بوستون دینامیکس در آینده چه خواهد شد. از دیدگاه بلومبرگ واحد تحقیقات تویوتا و کمپانی آمازون می توانند از جمله مشتری های بلقوه این مجموعه رباتیک باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

    باعث تاسفه کاری که گوگل شروع کرد العان میخواد جا بزنه
    یه مقاله در همین رابط بخش رباتی گوگل در دیجیاتو خوندم
    عنوانشم این بود //سراشیبی سقوط یا آغاز یک تحول؛ مروری بر نقشه بزرگ و جاه طلبانه گوگل برای دگرگون کردن صنعت رباتیک//
    برید بخونید و متوجه میشید این پایان بد برای بخش رباتیک گوگله

  • ali
    ali | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    گوگلم دیگه شورش و دراورده تا کی میخواد استارتاپارو اینجوری نابود کنه حتما پتنتاش نگه میداره الباقی مثل به دستمال چرک میندازه آشغالی

مطالب پیشنهادی