ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس آکیلس می گوید گذر زمان هنگام استفاده از هدست ها را حس نخواهید کرد

اغلب خبرنگاران در مراسم ها و نمایشگاه ها صرفا چند دقیقه بیشتر فرصت بررسی دموهای کوتاه از بازی ها را نداشته اند. البته محتوای چندانی هم در حال حاضر به دست ما نرسیده که از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

اغلب خبرنگاران در مراسم ها و نمایشگاه ها صرفا چند دقیقه بیشتر فرصت بررسی دموهای کوتاه از بازی ها را نداشته اند. البته محتوای چندانی هم در حال حاضر به دست ما نرسیده که از تجربه اش بخواهیم استفاده کنیم و سخنان پالمر لاکی در مورد گذر زمان را تصدیق کنیم.

لاکی می گوید شاید فکر کنید واقعیت مجازی هم مثل دنیای واقعی است اما در حقیقت اصلا اینطور نیست و زمان در آن دنیا به گونه ای دیگر می گذرد. در واقع، وقتی که درون دنیایی مجازی هستید، توانایی تشخیص زمان حقیقی را از دست می دهید.

هیلمار ویگار، مدیرعامل شرکت CCP Games، توسعه دهنده بازی EVE: Valkyrie و پالمر لاکی، موسس آکیلس وی آر در کنفرانس بازی سازان به سوالات متعددی پاسخ دادند که یکی از آن ها در مورد مدت زمان استفاده از هدست ها بود. خبرنگارها پرسیدند که آیا به دلایل مختلف، زمان استفاده از هدست محدود می شود یا خیر؟

ویگار اما در پاسخ گفت که از این بابت هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد و حتی در مرحله تست، بسیاری از بازیکنان با کیت توسعه شماره دو آکیلس ریفت، بیشتر از 12 ساعت به انجام بازی می پرداختند و دوباره روز بعد همینطور؛ بدون آنکه حتی یک بار از جای خود بلند شوند.

لاکی نیز می گوید هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده و بسته به هر شخص، زمان استفاده می تواند متغیر باشد: «بسیاری را محول کردم تا برای مدتی طولانی بازی کنند و هیچ کدام شان به خاطر مشکل هدست، آن را از سرشان برنداشتند. دست از بازی کردن برداشتند، چون می خواستند کاری دیگر در دنیای واقعی انجام دهند. دوازده ساعت فوق العاده است.»

ویگار به گذر زمان اشاره می کند: «یک فاکتور جانبی دیگری بود که وقتی خودم بازی می کردم متوجه شدم زمان به شکل متفاوتی می گذرد. فکر می کنید که 15 دقیقه بازی کرده اید و حالا می خواهید بازی را کنار بگذارید و به یک مرتبه می بینید که یک ساعت گذشته.»

اشاره لاکی به نحوه تجربه روز و شب نیز جالب است. او می گوید ما تمام عمر خود را صرف این کرده ایم تا متوجه شویم که خورشید کجا قرار دارد و کی روز و شب می شود. اما وقتی وارد یک دنیای دیگر می شوید که مجازی است و قوانین اش با دنیای واقعی تفاوت دارد، همه چیز به هم می ریزد و متوجه گذر زمان در دنیای حقیقی نمی شوید چون نشانه های روشنایی روز و خورشید را از شما گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahryar
    Shahryar | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    مگه قرار نیست منو و ساعت داشته باشه؟

مطالب پیشنهادی