ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر اساس رده بندی DxOMark گلکسی اس ۷ اج بهترین دوربین موبایل را در خود جای داده

ظاهراً‌ یکبار دیگر نوبت به تلفن های هوشمند سامسونگ رسیده تا در رده بندی DxOMark جایگاهی برتر را به دست آورند. در همین راستا گلکسی اس ۷ اج حالا موفق شده تاج پیشتازی را از روی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

ظاهراً‌ یکبار دیگر نوبت به تلفن های هوشمند سامسونگ رسیده تا در رده بندی DxOMark جایگاهی برتر را به دست آورند. در همین راستا گلکسی اس ۷ اج حالا موفق شده تاج پیشتازی را از روی سر گلکسی اس ۶ اج و اکسپریا زد ۵ برباید و با کسب ۸۸ امتیاز صاحب عنوان اسمارت فون دارای بهترین دوربین گردد.

دستگاه مورد اشاره در هر دو زمینه ی ثبت تصویر و ضبط ویدئو به امتیاز ۸۸ دست یافته؛ عددی که تا به امروز بی سابقه بوده است. منتقدین DxOMark کهکشانی جدید و دارای پسوند اج سامسونگ را مورد ستایش قرار داده اند و بر این باور هستند اکسپوژر عالی و کنتراست مطلوب دوربین این دیوایس سبب شده تا به گزینه ای فوق العاده برای عکاسی از مناظر بدل شود.

ناگفته نماند گلکسی اس ۷ اج، در بحث فوکوس خودکار بیشترین امتیاز، یعنی ۹۴ را به خود تخصیص داده، که این مسئله به یقین ناشی از فناوری فوکوس خودکار دوآل پیکسل به کار رفته در دوربین این محصول است.

همچنین پرچمدار تازه وارد شرکت کره ای در زمینه به نمایش کشیدن بافت ها امتیاز ۹۱ را به دست آورده و در رابطه با سطح نویز هم به امتیاز ۸۹ دست یافته. DxOMark خاطر نشان می سازد کارایی فلش دستگاه هم کاملاً پیشرفت کرده و به سطحی عالی نزدیک شده.

البته در کنار همه ی این محاسن ضعف هایی هم وجود دارند. برای مثال تصاویری که تحت نور تنگستن گرفته شوند قدری به زردی گرایش پیدا می کنند و در صحنه هایی که از HDR استفاده گردد خطاهایی در ثبت قسمت های روشن یا همان های لایت های عکس به چشم می خورد.

در مبحث ویدئو نیز دوربین اس ۷ اج به خاطر فوکوس خودکار عالی، لرزشگیری مناسب و سطح نویز پایین مورد تحسین قرار دارد. فهرست کامل امتیازهای به دست آمده را می توانید در پایین ملاحظه نمایید:

samsung-galaxy-s7-dxomark-camera-840x362

اگر از آنچه که در بالا آمده گذر کنیم، نکته ی دیگری وجود دارد که جلب توجه می کند؛ در جدول رده بندی DxOMark از ۵ جایگاه اول تنها یکی نصیب اکسپریا زد ۵ شده و چهار تای دیگر در اختیار غول کره ای دنیای تکنولوژی، یعنی سامسونگ قرار دارند. ضمناً آیفون ۶ اس پلاس نیز در رده ی ششم ایستاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

    اون دوستان فن بوی سونی که میگفتن z5بهترین دوربینو داره کجان؟؟؟اس7 امسال بهترین گوشی حال حاضره...

    • safi
      safi | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

      عزیز هنوز سه ماه از سال جدید میلادی نگذشته وهنوز برای تصمیم گیری زوده بزار پرچمدتر جدید سونی معرفی بشه بعدا. واینکه لطفا شعورتون رو در کامنت هاتون نشون ندید

    • محمد
      محمد | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

      زد ۵ باید با نوت ۵ مقایسه بشه این یک
      دو هم اینکه اشاره شده بود به چند تا گوشیه اول که سامسونگن که خیلی واضح چرت بود چونکه اگه قرار به این بود بود که اس۶ ادج باشه پلاسشم باشه که یه دوربین دارند سونی هم باید هم خودش باشه هم کامپکتش و هم پریمیومش که تو تست های دوربین تفاوت نا محسوسی هم با زد ۵ داره.بعدشم شما منتظر پرچمدار بعدی سونی باش
      هرچند که همین x performance بهبود هایی نسبت به زد ۵ داشته ولی تست نشده

  • bagher
    bagher | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

    دوربین گوشیای سامسونگ همیشه عالی بوده و هست اما باز هم نمیتونه مثله الجی و سونی رنگ هارو طبیعی نشون بده در تستی که همین دیجیاتو گذاشته بود در برابر 6 اس اپل ضعیف عمل کرد و چهره اون شخص رو زرد نشون داد در صورتی که اگر با یکی از گوشی های الجی مثلن جی 4 وی10 جی 3 بزرگانی دیگر تست میکرد قطعا بسیار بهتر و از همه مهمتر طبیعی ثبت میکرد البته الان کاربران عزیز سامسونگ میان میگن تو چشمهات مشکل داره الفرااار ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی