ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس یک بار دیگر ارسال محموله ای به ایستگاه بین المللی فضایی را بر عهده گرفت

محموله بعدی ناسا برای فضانوردان اش در ایستگاه بین المللی فضایی، در تاریخ 8 آوریل (تقریبا 20 روز دیگر) توسط SpaceX ارسال خواهد شد. قرار است موشک فالکون 9 اسپیس اکس در ساعت 4:34 دقیقه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

محموله بعدی ناسا برای فضانوردان اش در ایستگاه بین المللی فضایی، در تاریخ 8 آوریل (تقریبا 20 روز دیگر) توسط SpaceX ارسال خواهد شد. قرار است موشک فالکون 9 اسپیس اکس در ساعت 4:34 دقیقه بعد از ظهر به وقت فلوریدا در روز جمعه پرتاب شود.

آخرین باری که اسپیس اکس تلاش کرده بود تا محموله ای برای ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کننند، به ماه ژوئن 2015 باز می گردد که با شکست همراه شد. تقریبا دو دقیقه پس از پرتاب بود که موشک فالکون 9 منفجر شد. پس از آن، برای مدتی اسپیس اکس پرتاب های خود را متوقف کرد اما در ماه دسامبر و پس از آن سه پرتاب موفق سبب شد تا ناسا یک بار دیگر به کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک اعتماد کند.

m16-025_0

براساس گفته های ایلان ماسک، این کمپانی قصد دارد پس از پرتاب موشک جدید، یک موشک دیگر را روی سطح دریا فرود آورد. ماسک و اسپیس اکس می گویند این بار شانس خوبی برای فرود موفقیت آمیز دارند. اسپیس اکس تا به حال نتوانسته موشک هایش را روی آب فرود آورد اما یک فرود موفقیت آمیز روی سطح محکم و خاکی داشته است.

اگر این اتفاق همراه با موفقیت باشد، خبرهای خوبی برای طرفداران دانش فضانوردی خواهد بود. اسپیس اکس می تواند با این قابلیت، زمان و هزینه کمتری صرف کند و با این حال بازآوری بهتری داشته باشد.

این راکت با خود محموله مهمی را به همراه دارد. علاوه بر لوازم مورد نیاز برای تحقیقات دانشمندان، یک ماژول جدید که توسط شرکت Bigelow Aerospace ساخته شده نیز روی آن قرار گرفته. این ماژول که BEAM نام دارد به ایستگاه فضایی متصل خواهد شد و سپس از هم باز می شود تا 565 فوت مکعب فضای بیشتر در اختیار فضانوردها قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی