ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با «لیام» آشنا شوید؛ ربات توسعه یافته به دست اپل برای بازیافت آسان آیفون های قدیمی

مراسم امشب اپل با تمرکز ویژه ای بر بازیافت و استفاده مجدد از محصولات الکتریکی تولید شده به دست این شرکت آغاز شد و بر همین اساس، اپل از یک ربات پیشرفته به نام «لیام» ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰

مراسم امشب اپل با تمرکز ویژه ای بر بازیافت و استفاده مجدد از محصولات الکتریکی تولید شده به دست این شرکت آغاز شد و بر همین اساس، اپل از یک ربات پیشرفته به نام «لیام» (Liam) نیز پره برداشت که کار بازیافت آیفون ها را ساده تر می کند.

همانگونه که در ویدیوی زیر خواهید دید، این ربات آیفون را قطعه قطعه می کند و هر قسمت را نیز به شکل جداگانه دسته بندی می نماید تا برخی بخش ها دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

در همان ابتدای مراسم، خانم لیسا جکسون (Lisa Jackson)، یکی از فعالان محیط زیست مشغول در اپل در صحنه حاضر شد و در خصوص ربات مورد اشاره، توضیحاتی را عنوان نمود.

وی اظهار کرد که لیام، یک ربات صنعتی پیشرفته است که صرفا برای از هم گشایی آیفون ها توسعه یافته. این ربات به گونه ای طراحی گشته که بخش های مختلف به کار رفته در آیفون را می شناسد و هر کدام را به صورتی جداگانه دسته بندی می کند تا کار بازیافت آنها به شدت ساده تر شود.

اپل در ویدیوی خود خاطر نشان کرد که لیام، عناصری نظیر «لیتیوم» و «کبالت» را از باتری جدا کرده، «طلا» یا «مس» را از دوربین ها جدا می کند، «پلاتین» و «نقره» را نیز از لاجیک برد (مادربرد موبایل) جدا می کند.

پیشنهاد می کنیم ویدیوی جالب زیر را تماشا کرده، با نحوه کار ربات لیام آشنا شده و آسان تر شدن بازیافت قطعات آیفون های قدیمی را مشاهده نمایید.


>
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    مانور تبلیغاتی جالبی بود!

مطالب پیشنهادی