ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محققین خبر از وجود یک حفره امنیتی در سیستم رمز نگاری ابزار iMessage اپل داده اند

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه «جان هاپکینز» رخنه ای را در ابزار iMessage نسخه های قدیمی تر iOS کشف کرده که اجازه می دهد افراد غیر مجاز به این ابزار نفوذ نموده و تصاویر و ویدئوهای رد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه «جان هاپکینز» رخنه ای را در ابزار iMessage نسخه های قدیمی تر iOS کشف کرده که اجازه می دهد افراد غیر مجاز به این ابزار نفوذ نموده و تصاویر و ویدئوهای رد و بدل شده میان کاربران را پس از رمزگشایی مشاهده نمایند.

«واشنگتن پست» طی گزارشی در همین رابطه آورده، تیم مذکور به رهبری «متیو دی. گرین» (Matthew D. Green) در سال گذشته و پس از بررسی های متعدد، متوجه وجود این حفره در سیستم امنیتی ابزار پیغام رسان اهالی کوپرتینو شده. آنها پس از کشف این موضوع آن را به کمپانی مربوطه اطلاع داده اند، ولی اپل واکنش در خوری نشان نداده و به همین علت تصمیم گرفته اند مسئله را به صورت علنی در رسانه ها عنوان نمایند.

این محققین نرم افزاری را پدید آورده اند که می تواند خودش را به عنوان یکی از سرورهای امن اپل جا بزند و سپس تمرکزش را روی پیغام های انکریپت شده ی حاوی ویدئو و تصویر قرار دهد.

چنین پیغام هایی نیازمند کدی ۶۴ رقمی برای رمزگشایی هستند، ولی ظاهراً این امکان وجود دارد که به دفعات کدهای متعددی را امتحان کرده تا عاقبت به کد صحیح دست پیدا نموده و متحویات پیام ها را ملاحظه کرد؛ به این ترتیب استفاده از تکنیک «بروت فورس» به سادگی امکان پذیر می شود.

آنطور که از شواهد بر می آید اپل تا حدی مشکل را در iOS 9 رفع کرده، اما آقای گرین مدعی است که با قدری دستکاری در راهکار قبلی و بهینه سازی اش هنوز هم می توان نفوذ را عملی ساخت و محتویات رد و بدل شده میان کاربران را ملاحظه کرد. در پاسخ کمپانی ساکن کوپرتینو نیز بیان داشته که در iOS 9.3 -که ظاهراً قرار است همین امروز عرضه شود- باگ موجود به صورت کامل مرتفع گشته.

ناگفته نماند اگرچه اپل خودش را متعهد به پاسخگویی دانسته، ولی بازهم اتفاق رخ داده برای شرکتی که درگیر یکی از جدی ترین پرونده های تاریخ در رابطه با انکریپشن است رویدادی خوشایند به حساب نمی آید. اگرچه این حفره نمی تواند خاتمه بخش پرونده ی یاد شده باشد و درخواست FBI را پاسخ دهد، ولی یادآور آن است که هیچ یک از سیستم های امنیتی طراحی گشته به دست انسان کامل نبوده و در همگی آنها می توان خلا هایی را یافت؛ هر چند بین پدید آوردن یک حفره عمدی و یک باگ غیر عمدی در راهکاری امنیتی تفاوت های بسیاری وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    دیجی جان لطفا این خبر مهم رو کار کن

    http://www.phonearena.com/news/50-of-active-Windows-Phone-units-wont-be-updated-to-Windows-10-Mobile_id79430
    50% از گوشی های وینفونی فعال به ویندوز 10 اپدیت نمیشن
    یعنی داغونه ها

  • hhh
    hhh | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    اون از انفجار اپل.اون از خطای ۵۳.اون از هکرای روسی.اینم حفره ای مسیج کاری کردن فکر اپلم نباشیم

    • امیر
      امیر | ۲ فروردین ۱۳۹۵

      چیزی که زیاد بوده انفجار گوشی های سونی و سامسونگ و بقیه
      نا امنی و ویروسم که واسه سامی و سونی و گوگل که حرفشو نزن
      اپل گجا بقیه کجا

      • امیر
        امیر | ۲ فروردین ۱۳۹۵

        انفجار گوشی سونی مثلا
        http://www.ubergizmo.com/2016/01/sony-xperia-t3-explodes-in-hands/?utm_source=mainrss

      • جهان
        جهان | ۲ فروردین ۱۳۹۵

        باز اندروید ویروس گرفتنی قاطی میکنه اپل چی؟ میسوزه :)) خطای 53 نگو ک خندم میگیره برین نمایندگی اپل پیدا کنین بینم واستون تعمیر کنه :)) ی قرون واس ایران ارزش نزاشته نمایندگی بزاره حتی زبان فارسی هم نمیشه گوشی حالا هی طرفداری کنین از اپلی که واس ایران ارزش نزاشته

مطالب پیشنهادی