ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکصد هزار دلار جایزه برای نفوذ به شکل ریموت به کروم بوک های گوگل

گوگل برای افرادی که بتوانند کروم بوک های این شرکت را از طریق وب و به صورت ریموت هک نمایند پاداشی یکصد هزار دلاری در نظر گرفته. ناگفته نماند سال پیش کمپانی ساکن مانتین ویو ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

گوگل برای افرادی که بتوانند کروم بوک های این شرکت را از طریق وب و به صورت ریموت هک نمایند پاداشی یکصد هزار دلاری در نظر گرفته. ناگفته نماند سال پیش کمپانی ساکن مانتین ویو اعلام داشت، هر مهاجمی که قادر باشد به کروم بوک های این شرکت در «حالت مهمان» (guest mode) نفوذ نماید جایزه ای پنجاه هزار دلاری خواهد داد؛ رقمی که اکنون دو برابر شده.

«حالت مهمان» وضعیتی محدود روی دستگاه های یاد شده به حساب می آید که به منظور آسان تر شدن استفاده ی اشتراکی از آنها طراحی گشته و از دسترسی به اطلاعات پروفایل اصلی موجود روی دیوایس پیشگیری می کند.

بدیهی است که داده ها و کوکی های مربوط به مرور وب توسط فردی که در این حالت از کروم بوک استفاده می کند، پس از خاتمه یافتن کار او و ریبوت دستگاه پاکسازی می شوند. در چنین شرایطی کدهای مهاجم باید به گونه ای باشند که پس از ریست گشتن دیوایس نیز در آن حاضر بوده و بتوانند فعالیت های مهمان را استخراج کنند.

گوگل اعلام داشته که طی یکسال گذشته و با وجود جایزه ای ۵۰ هزار دلاری هیچکس راهکاری موثر برای نفوذ به کروم بوک هایش ارائه نداده و از همین رو آنها تصمیم گرفته اند مقدار پاداش را دو برابر نمایند. این کمپانی در صفحه ای مرتبط آورده که کدهای نفوذ می بایست در درون یک صفحه ی وب جای گرفته و راه حلی اجرایی برای به مخاطره انداختن کروم بوک و یا کروم باکس در حالت میهمان در بر داشته باشند.

اهالی مانتین ویو در یک سال گذشته برای یافتن باگ ها و ایمن سازی محصولات خود بیش از دو میلیون دلار جایزه پرداخت کرده اند و حالا نیز بنا دارند با افزایش ارقام این جوایز شاهد فعالیت های بیشتری در این زمینه از جانب هکر ها باشند.

همچنین گوگل جایزه ای به ارزش ۱۰.۰۰۰ دلار را نیز برای یافتن اشکالات و رخنه های ویژگی «مرور امن» مرورگر کروم در نظر گرفته؛ امکانی که از به مخاطره افتادن امنیت کاربران به وسیله آدرس های اینترنتی مخرب و اپ های ناخواسته مبتنی بر وب محافظت به عمل می آورد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی