ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کمپانی والو هم از طرح «شبکه چندگانه بازی» مایکروسافت پشتیبانی می کند

چندی پیش بود که کمپانی مایکروسافت، طرحی برای ایجاد «شبکه چندگانه بازی» مطرح کرد و از سونی دعوت کرد تا امکان تجربه آنلاین میان سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

چندی پیش بود که کمپانی مایکروسافت، طرحی برای ایجاد «شبکه چندگانه بازی» مطرح کرد و از سونی دعوت کرد تا امکان تجربه آنلاین میان سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی را مورد بررسی قرار دهد. ژاپنی ها هم خیلی زود واکنش نشان داده و اعلام کردند که این مسئله را با توسعه دهندگان در میان گذاشته و بررسی می کنند.

اما به نظر می رسد که گیب نیوول، مدیر کمپانی والو و سازنده پلتفرم استیم نیز به این طرح علاقه دارد و از آن پشتیبانی خواهد کرد. نیوول که شهرت خاصی در برقراری ارتباط مداوم با گیمرهای جامعه استیم دارد، به تازگی در پاسخ به سوال یکی از طرفداران گفته که والو در آمادگی کامل برای تحقق چنین ایده ای به سر می برد.

با این پاسخ نیوول، حالا می توان با قطعیت گفت که سه کمپانی غول صنعت گیمینگ، یعنی سونی، مایکروسافت و والو، آمادگی همکاری با یکدیگر را دارند. اگر همه چیز به خوبی پیش رود، شاید در آینده نه چندان دور و نه چندان نزدیک، شاهد تحولی عظیم در جامعه گیمینگ باشیم و عناوینی چون Assassin's Creed یا Call of Duty روی تمام پلتفرم ها به صورت کراس-نتوورک در دسترس قرار گیرند.

طبیعی است که برای جمع بندی نهایی در این زمینه کمی زود است و کماکان موانع زیادی برای تحقق رویای «شبکه چندگانه بازی» وجود دارد. اما با توجه به سخنان سه کمپانی، می توان نسبت به آینده امیدوار بود. گذشته از این، جالب است که نینتندو هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده و باید دید که آیا آن ها با عرضه کنسول مورد انتظار NX، به جمع حامیان طرح مایکروسافت خواهند پیوست یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    کاشکی این اتحاد در بازی های تحت موبایل هم انجام بشه و برای مثال لیدربورد و اچیومنت ها و البته از همه مهمتر سیوهای بازی در گوگل پلی و اپل گیم سنتر و ایکس باکس لایو به طور واحد و یکپارچه بشن و فرقی نداشته باشه که بازی رو توی کدوم سیستم عامل انجام داده باشیم... به راحتی بشه اطلاعات رو به سیستم عامل دیگه انتقال داد

  • Vilpi
    Vilpi | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    ولو*

مطالب پیشنهادی