ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون SE از همان حسگر اثر انگشت به کار رفته در آیفون ۵ اس بهره می برد

اپل روز گذشته از تلفن هوشمندی دارای صفحه نمایش ۴ اینچی و با نام آیفون SE پرده برداشت؛ موبایلی که حالا می دانیم حروف S و E در عنوان آن مخفف عبارت «Special Edition» یا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

اپل روز گذشته از تلفن هوشمندی دارای صفحه نمایش ۴ اینچی و با نام آیفون SE پرده برداشت؛ موبایلی که حالا می دانیم حروف S و E در عنوان آن مخفف عبارت «Special Edition» یا «نسخه ویژه» هستند.

این دستگاه از نظر ظاهری اگرچه کاملاً‌ مشابه آیفون ۵ و ۵ اس است، ولی از لحاظ سخت افزاری پیشرفت چشم گیری داشته. کمپانی سازنده در درون آن چیپست قدرتمند A9 را به کار بسته و در بخش پشتی اش نیز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی iSight را تعبیه نموده که می تواند ویدئوهای 4K ضبط کرده و ضمناً‌ از ویژگی «تصاویر زنده» هم پشتیبانی به عمل می آورد.

اما امروز مشخص شده که همه ی سخت افزارهای مهم پرچمداران فعلی برند ساکن کوپرتینو در این موبایل حضور ندارند. برای مثال سیستم تشخیص اثر انگشت اسمارت فون مذکور با آنچه در آیفون های ۶ اس ارائه شده فرق دارد و در اصل آخرین نسل از راهکاری که اپل در تلفن های هوشمندش به کار می گیرد نیست و نسخه ای قدیمی تر محسوب می شود.

این ویژگی امنیتی اگرچه عملکردی دقیق دارد ولی به سنسوری که در آیفون ۵ اس به کار رفته بود متکی گشته. تفاوت این حسگر از نظر سرعت با مدل های به روزترش کاملاً محسوس است و در حین استفاده، اگر قبلاً از نمونه های ۶ اس بهره گرفته باشید این فرق را به وضوح احساس خواهید نمود.

با این وجود بازهم نمی توان سایر مشخصه های آیفون SE در کنار قیمت وسوسه برانگیزش را نادیده گرفت و چنین کمبودهایی بر حسب هزینه ای که برای آن پرداخت می شود شاید از دید بسیاری از کاربران کاملاً منطقی به نظر آید. نظر شما در این رابطه چیست و آیا این مسئله را به چشم یک نقطه ضعف می نگرید یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    دوستانی که به سیاست های اپل در نگذاشتن یه سری ویژگی ها در آیفون اس ای و آیپد پرو ۹.۷ اینچی اعتراض دارن، به این نکته توجه داشته باشن که اپل صرفا یک محصولات میانه به منظور رفع کمبودهای محصولات قبلیش ارائه داده و این در راستای نیازهای مردم هم بوده...
    مثلا خیلی ها عاشق طراحی و حتی ابعاد آیفون ۵ هستن اما از طرفی دوست دارن که از نظر قدرت سخت افزاری در حد آیفون های بروز اپل باشه، برای این منظور آیفون اس ای وارد صحنه میشه! دقیقا همین مسئله برای آیپد پرو هم وجود داره. خیلی ها از ابعاد و قیمت بالای آیپد پرو شاکی بودن. خود من به نظرم با اون قیمت و اون شرایط کار عاقلانه این بود که سرفیس بخریم اما الان با کاهش اندازه اون به همون اندازه رایج و قدیمی و همچنین کاهش قیمت، تونسته نیازهای اون دسته از افراد که به قدرت و قابلیت های آیپد پرو احتیاج دارن اما با اون مشکلاتش نمیتونن کنار بیان، رو برآورده کنه.

  • reza noori
    reza noori | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    درسته که بهترین طراحی بین گوشی های اپل آیفون 5 و 5 اس بوده اما این دلیل نمیشه بعد از چن سال و بعد از عرضه ی یک طراحی جدید باز به سراغ همون طراحی قبلی اونم دون حتی کوچکترین تغییری بریم یعنی توی این چند سال طراحان اپل هیچ تغییری برای طراحی این محصول به ذهنشون نرسیده؟ قبول داریم که طراحی خوبیه ما همیشه باید برای بهتر شدن تلاش کرد و این یه بازگشت به عقب برای اپل محسوب میشه یه روح جدید توی یه کالبد کهنه هرچقدر هم فروش کنه از نظر سیاست تصمیم گیری و مدیریتی این کمپانی یه ضعف بزرگ به حساب میاد. قطعا میشده از عوامل موفقیت اون آیفون استفاده کرد و به طراحی جدید هم رسید. بازگشت به قبل یعنی رسیدن به بن بست طراحی در شرکت اپل و کمپانی که همیشه به طراحی های بی نظیرش مشهور بود بعد از استیو جابز هیچی در دست نداره

    • محمد
      محمد | ۴ فروردین ۱۳۹۵

      به نظرم مهندیسن اپل مشغول کار بر روی آیفون7هستن زیاد سر این وقت نگزاشته اند.

  • FSH
    FSH | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    بابا چتونه یه طوری صحبت میکنید انگار که گلکسی های سامسونگ بهترند.
    اگه قبلا از سری آیفون 5 استفاده کرده باشید حتما درک خواهید کرد که لذت استفاده از سری 5 خیلی بیشتر از کار کردن با سری 6 هستش خب این نظر شخصی منه و هرکی نظر خودش رو داره.
    خب برای کسی که گفته بود پردازنده اصلی آیپد رو بزارن رو آیفون خب راستش عین جوک میمونه توی این ابعاد پردازنده با این سرعت و مصرف قرار بگیره و قطعا اگه به محصولاتی که این پردازنده رو دارن توجه کنی می بینی که رم اون ها هم بالاست پس باتری خیلی خوبی میخواد مثلا با ظرفیت باتری آیپد که اصلا با بدنه آیفون جور در نمیاد و اگه با باتری معمولی بزارنش عمر باتری از نصفم کم تر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی