ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در پی خرید Imagination Technologies و توسعه پردازنده های گرافیکی اختصاصی است

وبسایت مطرح و شناخته شده ی «ArsTechnica» در گزارشی آورده که اپل در پی آن است تا کمپانی «Imagination Technologies» را به تصاحب خود درآورد؛ شرکتی که به صورت اختصاصی پردازنده های گرافیکی PowerVR را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

وبسایت مطرح و شناخته شده ی «ArsTechnica» در گزارشی آورده که اپل در پی آن است تا کمپانی «Imagination Technologies» را به تصاحب خود درآورد؛ شرکتی که به صورت اختصاصی پردازنده های گرافیکی PowerVR را طراحی می کند تا در چیپست های A9 و A9X به کار بسته شوند. ناگفته نماند که مجموعه ی یاد شده از ارائه ی هر گونه توضیح در این رابطه خودداری کرده است.

در همین راستا و طی سال های اخیر به دفعات شاهد انتشار شایعاتی بوده ایم که در آنها گفته می شده اپل در تکاپوست تا همانند پردازنده های اصلی که در محصولات اش به کار می برد برای آنها پردازنده های گرافیکی اختصاصی و کارآمدتری را نیز طراحی کند. با این تفاسیر خریداری Imagination Technologies نشانه ای محسوب می شود که حکایت از حرکت این برند در مسیر یاد شده دارد.

اپل فعالیت گسترده در بحث طراحی پردازنده ها را از سال ۲۰۰۸ و با خرید PA Semi  آغاز نمود و حال شواهد خبر از این امر می دهند که آنها می خواهند توانایی هایشان در این مبحث را تکامل بخشیده و واحد پردازش های گرافیکی را نیز به صورت کامل در خانه توسعه داده و پیاده سازی نمایند.

در صورتیکه خبر فوق صحت داشته باشد این خرید را می توان یکی از گران ترین و مهم ترین خریدهای کمپانی ساکن کوپرتینو تلقی کرد. ارزش Imagination Technologies در بازار هم اکنون برابر با ۸۵۰ میلیون دلار محاسبه می شود و از زمانی که شایعه پیش تر اشاره شده انتشار یافته قیمت سهام آنها به یکباره رشدی ۲۰ درصدی را تجربه نموده.

به صورت معمول اپل تمایل زیادی دارد تا فرآیند توسعه و تکامل تکنولوژی های مهم تر و حساس تر محصولات اش را کاملاً تحت نظارت داشته باشد و شاید به همین علت خریدی که اندکی قبل از آن سخن گفتیم به نظر منطقی بیاید، زیرا پردازنده های گرافیکی از معدود قطعات حائز اهمیتی هستند که کمپانی مذکور کماکان طراحی و توسعه شان را برون سپاری می کند؛ فرآیندی که شاید در آینده ای نزدیک به صورت کامل متحول شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    خیلی بعیده چون بخش عمده سهام اون شرکت دست اینتل و ی هولدینگ سعودیه.

  • بابک محمدی
    بابک محمدی | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    رئیس سابق شرکت Imagination Technologies یه ایرانی بود که چند سال پیش لقب Sir از طرف ملکه به وی اعطا شد.

    Sir Hossein Yassaie

مطالب پیشنهادی