ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرنوشت مجادله اپل و FBI به ۱۷ فروردین موکول شد؛ پلیس فدرال و تلاش برای حل مسئله بدون کمک اهالی کوپرتینو

به نظر می رسد وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از دادگاهی که قرار بود به مجادله میان اپل و FBI بر سر آیفون انکریپت شده تروریستی به نام «سید فاروغ» رسیدگی کند، خواسته تا جلسه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

به نظر می رسد وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از دادگاهی که قرار بود به مجادله میان اپل و FBI بر سر آیفون انکریپت شده تروریستی به نام «سید فاروغ» رسیدگی کند، خواسته تا جلسه ی دادرسی اش در این زمینه را به تعویق بیاندازد. در همین راستا و طی بازه زمانی که دادگاه به تعویق افتاده، پلیس فدرال آمریکا قصد دارد روش هایی جایگزین را برای رمزگشایی تلفن هوشمند مورد بحث محک بزند.

در سندی که در همین راستا به دادگاه تقدیم شده، وزارت دادگستری آورده:

«در روز یکشنبه ۲۰ مارس ۲۰۱۶، عواملی بیرونی راه حل هایی احتمالی را برای آنلاک کردن آیفون "فاروغ" در اختیار FBI گذاشته اند. می بایست آزمایش هایی صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود این روش ها داده های اسمارت فون یاد شده را به مخاطره نخواهند انداخت. بدیهی است در صورتیکه راهکارهای موجود موثر واقع گردند دیگر نیازی به همکاری اپل در این پرونده نخواهد بود.»

البته این تقاضا به این معنی نیست که همه چیز خاتمه یافته. وزارت دادگستری گزارشی از پیشرفت های به دست آمده را در پنجم آوریل (۱۷ فروردین) به دادگاه ارائه خواهد کرد. پس از اعلام این گزارش، در صورتیکه راه حل های پیشنهادی به ثمر ننشسته باشند به یقین FBI و اهالی کوپرتینو در تاریخی دیگر مجدداً به دادگاه خواهند رفت تا دعوای میان آنها بررسی و حکمی متناسب با آن صادر شود.

نکته ی مهم اینکه دولت حاضر نیست بگوید کدام عامل یا نهاد بیرونی بنا دارد آنها را در هک کردن آیفون فاروغ یاری برساند، اما در یادداشت آنها آمده این عامل یا نهاد بخشی از بدنه ی خود دولت به حساب نمی آید.

بد نیست در این بین اشاره ای هم داشته باشیم که مدیر عامل اپل، تیم کوک، هفته های گذشته را به شدت در تلاش بوده تا به همه نشان دهد برآورده نمودن تقاضایی که نهادهای دولتی و امنیتی از آنها دارند تا چه حد سخت و دشوار است و البته چگونه احتمال دارد تا حریم خصوصی کلیه کاربران این برند را به مخاطره بیاندازد؛ اکنون اتفاقات به شکلی پیش می روند که شاید باری بزرگ از دوش اهالی کوپرتینو برداشته شود.

در سمت مقابل وزارت دادگستری و آقای «James Comey»، ریاست FBI، هر دو بر این مسئله پافشاری دارند که تنها به اطلاعات یک آیفون نیازمند هستند که ممکن است داده هایش بتوانند از حملات تروریستی آتی جلوگیری به عمل آورند.

در آخر هم می بایست بگوئیم قاضی «Sheri Pym»، فردی که مسئول رسیدگی به این پرونده ی پر حاشیه است، ساعاتی پیش چند ویدئو کنفرانس را با طرفین ماجرا برگزار نمود و در نهایت اعلام کرد سرنوشت این نزاع تا تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین) به تعویق افتاده و باید منتظر بمانیم و ببینیم تا آن هنگام گره از مسئله باز خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    یعنی ادعای اپل که میگه خودمم از هک گوشیم عاجزم مونده ?

مطالب پیشنهادی