ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

«اندی گرو» از مدیران برجسته و اثرگذار تاریخ اینتل درگذشت

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره پیشین اینتل، «اندی اس. گِرُو» (Andrew S. Grove)، دیروز و در سن ۷۹ سالگی در گذشت. ناگفته نماند که ابر کمپانی ساکن سانتا کلارا بخش اعظمی از پیشرفت های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره پیشین اینتل، «اندی اس. گِرُو» (Andrew S. Grove)، دیروز و در سن ۷۹ سالگی در گذشت. ناگفته نماند که ابر کمپانی ساکن سانتا کلارا بخش اعظمی از پیشرفت های خود را مدیون همین شخصیت است.

در سال های بسیار دور اینتل عمده ی درآمدش را از ساخت حافظه های DRAM کسب می کرد، اما رفته رفته و با ورود محصولات مشابه ژاپنی ها به بازار آن هم با قیمتی به مراتب ارزان تر این شرکت تحت فشاری قابل توجه قرار گرفت. گرو در آن دوران یکی از مدیران وقت بود که تصمیم گرفت اینتل را به سمت توسعه و تولید ریز پردازنده ها هدایت کرده و سپس IBM را متقاعد سازد تا به شکل ویژه از محصولات آنها استفاده نماید.

تحت ریاست اندی رفته رفته اهالی سانتا کلارا تولید پردازنده های ۳۸۶ و اندکی بعد پنتیوم ها را آغاز کردند، تا جایگاه شرکت مورد بحث در بازار کامپیوترهای شخصی به ثباتی بی نظیر برسد. در همین مقطع و با رهبری های صحیح آقای گرو کم کم درآمد سالانه اینتل از ۱.۹ میلیارد به ۲۶ میلیارد دلار رشد پیدا کرد و به این ترتیب دره سلیکون وارد روزهایی بسیار پر رونق شد.

البته مدیر یاد شده در طول دوران حضورش در راس امور خطاهایی نیز داشت، برای مثال وی یکی از خلا ها و مشکلات پردازنده های پنتیوم را نادیده گرفته بود؛ مسئله ای که بدل به یک بحران شد و رفع آن هم هزینه ای نیم میلیارد دلاری را در پی داشت.

با این وجود نمی توان اثر اندی گرو بر دنیای تکنولوژی و کامپیوترهای شخصی را نادیده گرفت و هنوز هم بسیاری از مدیران جوان و کارآفرینان تازه کار از او به عنوان الگوی خود پیروی می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • RZ@
    RZ@ | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    فقط خدا بیامرزه خدا رحمتش کنه، خدا میدونه اینها چه خدماتی انجام دادن، از جونشون در راه هدفشون مایه میزارن، نه که ۱۰۰ تومن تو جیب اون ۱۰۰ تومن تو جیب این، بعد یه ماس مالی و همه چی تموم ... نه اینجوری نیستن، اجر و عاقبتشون با خدا، خدا همه مارو بیامرزه

    • سیاوش
      سیاوش | ۳ فروردین ۱۳۹۵

      اون که شما میگی تو شغل های دولتی اتفاق میافته نه تو شرکت های خصوصی که اگه بخواد اختلاس کنه به شرکتش لطمه میرسه

مطالب پیشنهادی