ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل پس از سال ها به صورت رسمی استراتژی «تیک-تاک» را دستخوش تغییر می کند

اینتل چندی پیش و طی سال گذشته، اعلام کرد که بر خلاف انتظارات عرضه ی پردازنده های ۱۰ نانومتری اش را به ۲۰۱۷ موکول کرده و در ۲۰۱۶ شاهد ارائه ی موج سوم تراشه های ۱۴ نانومتری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

اینتل چندی پیش و طی سال گذشته، اعلام کرد که بر خلاف انتظارات عرضه ی پردازنده های ۱۰ نانومتری اش را به ۲۰۱۷ موکول کرده و در ۲۰۱۶ شاهد ارائه ی موج سوم تراشه های ۱۴ نانومتری این برند با اسم رمز «کیبی لیک» خواهیم بود؛ این خبر حکایت از آن داشت که کمپانی مذکور می خواهد برای اولین بار از استراتژی بسیار معروف خود موسوم به «تیک-تاک» تخطی نماید.

امروز هم وبسایت «Motley Fool» بر اساس گزارش سالیانه اینتل که به تازگی منتشر گشته، اعلام نموده که ظاهراً استراتژی یاد شده در حال تغییر است. اگر نمی دانید «تیک-تاک» چیست و چه تاثیری بر فرآیند پیشرفت کامپیوترهای شخصی می گذاشته، باید در توضیح بگوییم که هر «تیک» به یک بازه ی زمانی یک ساله اشاره داشت که در آن اینتل روی افزایش توان و کارایی پردازنده های اش تمرکز می کرد.

در سال بعد یا همان دوره ی «تاک»، کمپانی ساکن سانتا کلارا تحقیق و توسعه را سرعت می بخشید و به این ترتیب معماری چیپ ها و فناوری به کار رفته در آنها را به روز رسانی می نمود. شرکت مورد بحث در همین راستا در گزارش سالیانه خود آورده: «ما انتظار داریم تا قدری زمان بیشتر صرف بهبود تراشه های ۱۴ نانومتری و آماده سازی نمونه های ۱۰ نانومتری گردد. این زمانِ بیشتر چرخه ی جدیدی با عنوان "بهینه سازی" را به استراتژی مان می افزاید، که طی آن هم باز پاسخگوی احتیاجات بازار خواهیم بود.»

screenshot_(80)_story

همانطور که در بالا خواندید حالا کمپانی ساکن سانتا کلارا یک فاز جدید با عنوان «بهینه سازی» را به استراتژی اش افزوده است و به این ترتیب فرآیند توسعه ی محصول آنها از دو مرحله به سه مرحله ارتقا یافته. به زبان ساده تر از این پس با گذر سه سال شاهد ظهور یک معماری و فناوری جدیدتر در مبحث پردازنده ها هستیم؛ اینتل از این طریق زمان بیشتری در اختیار خواهد داشت تا تکنولوژی های خودش را به روز نموده و معماری جدید را پدید آورد.

اکنون شاید اصلی ترین پرسش این باشد که این دگرگونی ها چه تاثیری بر کاربران خواهند داشت؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مرتباً‌ کامپیوتر دسکتاپ خود را به روز نگه می دارند، از این پس ممکن است قادر باشید مادربرد آن را قدری دیرتر عوض نمایید، البته از سوی دیگر احتمال دارد ترجیح دهید برای مثال نسل جدید و حاصل از فاز بهینه سازی پردازنده های ۱۴ نانومتری را خریداری نکرده و منتظر بمانید تا مدل های ۱۰ نانومتری بالاخره از راه برسند که این موضوع می تواند در گذر زمان برای خود اینتل و فعالان بازار کامپیوترهای شخصی خوشایند نباشد.

چندی پیش «ویلیام هولت»، یکی از مدیران ارشد اینتل، گفته بود پیش بینی می کند رفته رفته تمرکز کمپانی هایی مانند شرکت متبوع او از افزایش کارایی پردازنده ها به بهینه سازی توان مصرفی آنها انتقال یابد؛ تحولی که شاید برای دنیای پی سی اهمیتی نداشته باشد، ولی در عرصه ی موبایل به یقین بسیار ارزشمند به حساب می آید و ضمناً‌ اندک اندک شاهد آن هستیم که این پیش بینی به وضوح در حال به وقوع پیوستن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ فروردین ۱۳۹۵

    اینطوری میشه تیک تیک تاک

مطالب پیشنهادی