ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به عمر لانچر کروم اپ خاتمه می بخشد

گوگل قصد دارد توسعه و عرضه لانچر «کروم اپ» برای پلتفرم های ویندوز، OS X و لینوکس را متوقف نماید؛ محصولی که شاید بسیاری از شما حتی نام آن را هم تا به امروز نشنیده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

گوگل قصد دارد توسعه و عرضه لانچر «کروم اپ» برای پلتفرم های ویندوز، OS X و لینوکس را متوقف نماید؛ محصولی که شاید بسیاری از شما حتی نام آن را هم تا به امروز نشنیده و توجه چندانی به آن نکرده باشید.

لانچر یاد شده در اصل آیکُنی است که می تواند در تسکبار کامپیوترهای ویندوزی یا داک سیستم های مک اپل نشسته و به کاربر اجازه دهد بسیار سریع به اپلیکیشن های مبتنی بر وب کروم دسترسی داشته باشد. در این بین می بایست یادآور شویم هدف از توسعه ی چنین محصولی در ابتدای کار از بین بردن مرز میان اپ های مقیم دسکتاپ و اپ های تحت وب بوده است.

اما حالا گوگل می گوید بیشتر کاربران ترجیح می دهند مستقیماً از طریق خود مرورگر کروم این شرکت و بدون هیچ واسطه ای به سراغ اپلیکیشن های توسعه یافته اش بر بستر وب بروند و دیگر کمتر کسی از لانچر یاد شده استفاده می نماید. البته این لانچر در پلتفرم Chrome OS برند ساکن مانتین ویو پا بر جا باقی خواهد ماند، زیرا نقشی اساسی را در رابط کاربری این پلتفرم ایفا می نماید.

طبق اعلام رسمی که صورت پذیرفته لانچر مورد بحث طی چند ماه آینده از مرورگر کروم هم کنار گذاشته می شود و گوگل دیگر آن را به صورت پیش فرض به همراه این مرورگر عرضه نخواهد کرد و در نهایت اندکی بعد و در ماه جولای ابزار یاد شده به صورت کامل از دسترس کلیه کاربران خارج می شود.

گفتنی است علاوه بر عدم استفاده ی افراد از لانچر کروم اپ، یکی دیگر از دلایل کنار گذاشته شدن آن هم ساده سازی و سبک کردن مرورگر کروم بوده است؛ محصولی که این روزها به خاطر سنگین بودن بیش از حد و کند بودنش مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محسن
    محسن | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    منم خیلی این ویژگی رو دوس داشتم. خصوصا این که آیکون بعضی برنامه ها مثل keep رو مسقیما به تسکبار پین می کردم.
    مشکل کلی که باهاش داشتم سرعت پایینش بود.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    من که خیلی ازش استفاده میکردم... عجیبه... چرا گوگل همش داره از ویژگی های کروم کم میکنه... اول گوگل ناو و نوتیفیکیشن های گوگل و یه سری چیزای دیگه حالا هم این...

مطالب پیشنهادی