ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ارزش سهام نینتندو بعد از عرضه اپلیکیشن Miitomo برای پلتفرم های موبایل افزایش یافت

نینتندو هیچ وقت تمایل چندانی به ورود به حوزه موبایل نداشته اما به نظر می رسد که همه چیز در حال تغییر بوده و آینده ای روشن در انتظار کمپانی دوست داشتنی ژاپنی است. چند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۰

نینتندو هیچ وقت تمایل چندانی به ورود به حوزه موبایل نداشته اما به نظر می رسد که همه چیز در حال تغییر بوده و آینده ای روشن در انتظار کمپانی دوست داشتنی ژاپنی است. چند روز پیش، اپلیکیشن Miitomo، یعنی اولین تلاش نینتندو برای ورود به حوزه موبایل، عرضه شد و در سه روز نخست، میلیون ها کاربر آن را دریافت کردند.

بعد از موفقیت تبلیغاتی بسیار خوب Miitomo، حالا وب سایت Bloomberg گزارش کرده که به تازگی ارزش سهام نینتندو در ژاپن، رشدی 8.2 درصدی به خود دیده است؛ رشدی که دستیابی به آن در بازه زمانی کمتر از یک ماه، فوق العاده ارزیابی می شود.

پیش از عرضه اپلیکیشن Miitomo که نام آن براساس کاراکترهای Mii کنسول Wii برداشته شده، بسیاری انتظار داشتند نینتندو با شکستی سخت در این حوزه مواجه شود. اما حالا به گفته App Annie، اپ Miitomo توانسته در صدر جدول اپ استور کشور خورشید تابان قرار گیرد و روز به روز، طرفداران بیشتری را به خود جذب می نماید.

نینتندو بارها بابت ورود دیرهنگام به عرصه موبایل مورد انتقاد گرفته و عملکرد ضعیف این کمپانی ژاپنی در قبال فروش کنسول های دستی و خانگی نیز، به این مسئله دامن زده. اما حالا با در نظرگیری میزان محبوبیت Miitomo می توان به جرئت گفت که نینتندو شانسی دوباره برای کنار زدن اشتباهات قبلی و بازگشت به بازاری رقابتی پیدا کرده است.

نینتندو گفته است که تا ماه مارس سال 2017 میلادی، پنج بازی دیگر نیز برای پلتفرم های موبایل عرضه خواهد کرد که توسعه آن ها با همکاری کمپانی DeNA صورت می گیرد. کمپانی ساکن کیوتو پیش تر گفته بود که بازی بعدی، روی یکی از شخصیت های معروف نینتندو متمرکز است. بنابراین بعید نیست که شاهد عنوانی با محوریت ماریو، لینک، دانکی کونگ و یا دیگر کاراکترهای دوست داشتنی نینتندو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی