ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با لاورن پاول جابز، چهارمین زن ثروتمند جهان آشنا شوید

لاورن پاول جابز، صرفا همسر سابق استیو جابز فقید نیست. وی یک مدیر برجسته و بشردوست است که با ثروت کلان خود، سعی در زیباتر کردن دنیا دارد. بر اساس گزارش اخیر Wealth-X، وی حالا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰

لاورن پاول جابز، صرفا همسر سابق استیو جابز فقید نیست. وی یک مدیر برجسته و بشردوست است که با ثروت کلان خود، سعی در زیباتر کردن دنیا دارد. بر اساس گزارش اخیر Wealth-X، وی حالا چهارمین زن پولدار جهان است و نامش در میان 50 ثروتمند جهان دیده می شود.

پس از درگذشت همسرش در سال 2011، پاول ثروت او، که سهام اپل و دیزنی بود را به ارث برد و به یک باره میلیاردر شد. از آن زمان تا به امروز، ارزش دارایی های پاول جابز 14.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

با این حال، او هیچگاه علاقه ای به صحبت کردن در مورد زندگی شخصی خود نداشته و جزئیات چندانی از زبان او پیرامون رابطه اش با جابز و خانواده اش بیان نشده اما در مورد فعالیت های بشردوستانه اش بسیار شنیده ایم.

در ادامه نگاهی به زندگی وی به روایت تصویر خواهیم داشت.

2
لاورن پاول جابز سال 1963 در شهر West Milford ایالت نیوجرسی از مادری معلم و پدری ملوان زاده شد. پدرش زمانی که لاورن تنها سه سال داشت، در سانحه ای هوایی درگذشت. مادر لاورن بعدها دوباره ازدواج کرد.
3
پس از فارغ التحصیلی در دو رشته علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه پنسیلوانیا، پاول در وال استریت برای مریل لینچ و گلدمن ساچز کار کرد. پس از آن در سال 1989 به استنفورد رفت تا در رشته MBA تحصیل کند.
4
همان دوران تحصیل در استنفورد بود که پاول با جابز آشنا شد. استیو به یک سخنرانی در دانشگاه دعوت شده بود و پیش از اینکه او را فرا بخوانند تا سخنرانی اش را آغاز کند، چند دقیقه ای به طور اتفاقی کنار همسر آینده اش نشست. پس از سخنرانی، استیو او را به صرف شام دعوت کرد و لاورن پاول جوان پذیرفت. از آن روز تا سال 2011 این دو با هم بودند.
5
این دو در ماه مارس سال 1991 در پارک ملی یوسمیت با یکدیگر ازدواج کردند.
حاصل این ازدواج، سه فرزند با نام های رید، ارین و ایو بود. جوان ترین آن ها ایو، پاییز سال پیش رو به کالج می رود و پاول تنها باقی می ماند. با این حال وی خوشحال است که با بزرگ شدن فرزندانش، فرصت کاری اش تا 20 الی 30 ساعت در هفته افزایش می یابد.
حاصل این ازدواج، سه فرزند با نام های رید، ارین و ایو بود. جوان ترین آن ها ایو، پاییز سال پیش رو به کالج می رود و پاول تنها باقی می ماند. با این حال وی خوشحال است که با بزرگ شدن فرزندانش، فرصت کاری اش تا 20 الی 30 ساعت در هفته افزایش می یابد.
7
وقتی استیو جابز بر اثر سرطان در سال 2011 درگذشت، لاورن پاول، 5.5 میلیون سهم از اپل و 7.3 درصد از سهام والت دیزنی را صاحب شد. با مجموع ارزش دارایی 14.4 میلیارد دلار، او حالا چهل و هفتمین فرد ثروتمند و چهارمین زن ثروتمند جهان است.
8
ارزش سهام او در دیزنی نسبت به 5 سال پیش که جابز درگذشت، سه برابر شده است و 12 میلیارد دلار از کل سهام او را تشکیل می دهد. او به تنهایی بزرگ ترین سهام دار کمپانی والت دیزنی است، بدون اینکه مشارکتی در روند پیشرفت آن داشته باشد.
9
با وجود اینکه وی با یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین شخصیت های جهان ازدواج کرده بود، اما هیچگاه تماشاچی باقی نماند. او با اتکا به دانش خود، فعالیت هایش را پی گرفت.
10
اوایل دهه 90، وی Terravera را تاسیس کرد، شرکتی فعال در زمینه تولید مواد غذایی طبیعی با هدف توسعه مواد اولیه آلی مثل غلات و حبوبات. وی سپس از کار کناره گرفت تا بیشتر به خانواده اش برسد.
11
در سال 1997، پاول جابز College Track را تاسیس کرد. سازمانی غیر انتفاعی که به افراد کم بضاعت کمک می کرد وارد کالج شوند. تا به امروز، فعالیت این موسسه به 8 ساختمان بزرگ در سراسر کالیفرنیا، کلورادو و لوییزیانا گسترش یافته است.
12
اوایل سده جدید میلادی، پاول روی Emerson Collective وقت گذاشت؛ سازمانی که قرار بود روی مهاجرت، عدالت اجتماعی و تحصیل تمرکز کند.
13
سپتامبر سال گذشته، پاول جایز 50 میلیون دلار از طریق Emerson به XQ: The Super School Project اهدا کرد؛ سازمانی که قصد دارد نظام آموزشی دبیرستان ها را از درون به بیرون متحول کند. او حالا عضو هیئت مدیره XQ نیز هست.
14
XQ قرار است 10 برنده از میان شرکت کنندگان خود انتخاب کند و به آن ها سرمایه بدهد تا طرح خود برای ساخت مدارسی متفاوت را اجرا کنند. این مدارس قرار است دانش آموزان خود را هم برای کالج و هم برای زندگی آماده سازد. پاول جابز می گوید: «فاصله عظیمی میان آنچه که دانش آموزان برای آینده شان می خواهند و آنچه که در مدرسه به آن ها آموزش می دهند وجود دارد.»
15
با این حال، فعالیت های وی به همینجا ختم نمی شود. وی عضو ثابت ارگان هایی چون بنیاد آمریکای جدید، آموزش برای آمریکا و حفاظت بین المللی است. او عضو هیئت امنا دانشگاه استنفورد و همچنین شورای روابط خارجه نیز هست.
همانند همسرش، پاول جابز هم علاقه ای به صحبت در مورد نقطه نگاه شخصی اش به صورت عمومی ندارد اما اخیرا وی چیزهای جدیدی برای گفتن داشته است. وی مبلغ قابل توجهی را به کمپین تبلیغات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون اهدا کرده و همچنین در نامه ای لب به تحسین از او گشوده است.
همانند همسرش، پاول جابز هم علاقه ای به صحبت در مورد نقطه نگاه شخصی اش به صورت عمومی ندارد اما اخیرا وی چیزهای جدیدی برای گفتن داشته است. وی مبلغ قابل توجهی را به کمپین تبلیغات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون اهدا کرده و همچنین در نامه ای لب به تحسین از او گشوده است.
17
پاول نقش موثری در شکل گیری اپل و البته اعتلای استیو جابز داشته. او در سال 2009 از والتر آیزاکسون خواست تا زندگی نامه همسرش را بنویسد. اما با این حال، به نظر می رسد که وی همچون تیم کوک و جانی آیو از خواندن کتاب راضی نبوده.
18
اکتبر سال گذشته، وی فیلم Steve Jobs را نکوهش کرد و آن را «خیالی» خواند. وی از همان لحظات اول مخالف فیلم نامه بوده و شخصا با کریستین بیل و لئوناردو دی کاپریو تماس گرفته تا آن ها را از پذیرفتن این نقش منصرف کند.
19
سرمایه گذاری صحیح از ثروتی که برای وی به جا مانده، نگرانی اصلی پاول جابز است. دوستان و همکارانش می گویند شخصیت وی به گونه ای است که انگار وی برای استیو جابز ساخته شده بود. لئون ویزلتیر، از همکاران جدید پاول می گوید که او زن بسیار قدرتمند و ایده آل گرا است که هیچ شکی در مورد آرمان های خود ندارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نيكــِk
    نيكــِk | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    بهرحال
    همين كه يادگار جابز فقيد هستش و اينكه واقعاً فعال عمل ميكنه ، جاي تحسين داره

  • R
    R | ۵ فروردین ۱۳۹۵

    همین که تو چند دقیقه تونسته مخ استیو جابز رو بزنه معلومه که چقدر زن قدرتمند و ایده آل گرایی هست.

مطالب پیشنهادی