ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بادگیر هوشمند سامسونگ برای موتورسیکلت ها
تکنولوژی

سامسونگ از طرح مفهومی یک شیشه محافظ هوشمند برای موتور سیکلت ها پرده برداشت [تماشا کنید]

بسیاری سامسونگ را تنها با اسمارت فون های و لوازم خانگی که می سازد می شناسند، اما این کمپانی عظیم در شاخه های مختلفی از صنعت و تکنولوژی فعالیت دارد. صنعت حمل و نقل یکی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بسیاری سامسونگ را تنها با اسمارت فون های و لوازم خانگی که می سازد می شناسند، اما این کمپانی عظیم در شاخه های مختلفی از صنعت و تکنولوژی فعالیت دارد.

صنعت حمل و نقل یکی از آن گرایش هایی است که شرکت مورد بحث حضور جدی و گسترده ای در آن به هم رسانده؛ وقتی پای سامسونگ به کسب و کاری باز شود، باید انتظار داشت که به نوعی «هوشمندسازی» نیز وارد آن گردد.

غول تکنولوژی کره ای در همین راستا به تازگی شیشه محافظی برای موتورسیکلت ها تولید کرده که دارای برخی قابلیت های هوشمند است. سامسونگ این بادگیر را به گونه ای ساخته که می تواند به تلفن هوشمند راکب موتورسیکلت متصل شده و اطلاعات ضروری تر را به نمایش بگذارد.

تصویر ابتدای مطلب یکی از این شیشه های محافظ را نشان می دهد که روی یک موتورسیکلت محصول مشترک سامسونگ و رنو نصب شده. ضمناً می بایست یادآور شویم این اولین بار نیست که کره ای ها روی لوازم مرتبط با امنیت سرنشینان وسایل نقلیه کار می کنند.

بادگیر هوشمند سامسونگ از طریق وای فای به موبایل شما متصل می شود و می تواند اطلاعاتی از جمله موقعیت جغرافیایی، پیام ها و تماس های ورودی را نشان دهد. حتی می توان از این طریق یک پیام از پیش آماده تهیه کرد تا در صورت دریافت تماس، به تماس گیرنده اطلاع داده شود که فرد مورد نظر در حال سواریست و نمی تواند پاسخگو باشد.

گرچه این شیشه محافظ هوشمند قرار است مانع از حواس پرتی موتور سواران شود، اما در عمل فرد می بایست برای مشاهده اطلاعات آن، نگاهش را از روی جاده بردارد و لذا خواندن پیام های طولانی در این حالت چندان ایمن به نظر نمی رسند؛ مسئله ای که شاید در نمونه های بعدی این طرح مفهومی رفع و رجوع گردد.

هنوز هیچ صحبتی در خصوص اینکه آیا این طرح به تولید انبوه می رسد و روزی راهی بازار می شود به میان نیامده، اما می توان در ویدیوی زیر نگاهی کلی به کارایی آن داشت و کار کردش را به شکل بهتری درک نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی