ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال ساخت سرورهای امن مختص به خود است

بنابر گزارشی که اخیرا از سوی وب سایت The Information منتشر شده، سازندگان آیفون برای سال های متمادی در تلاش بوده اند که راه حلی برای چگونگی نگهداری از اطلاعات بسیار زیاد iMessage، تصاویر، آیتونز، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بنابر گزارشی که اخیرا از سوی وب سایت The Information منتشر شده، سازندگان آیفون برای سال های متمادی در تلاش بوده اند که راه حلی برای چگونگی نگهداری از اطلاعات بسیار زیاد iMessage، تصاویر، آیتونز، اپل موزیک، اپ استور و سایر سرویس های خود بیابند تا همه آن ها عملکردی روان و یکپارچه داشته باشند. اما شاید مهم تر از همه این ها، کوتاه نگه داشتن دست هکرهایی باشد که ثانیه به ثانیه در تلاش اند تا اطلاعات کاربران را بربایند.

در همین راستا، اپل در تلاش است تا سخت افزاری مختص به خود فراهم آورد تا این دست از مشکلات برطرف گردند. به گفته منابع نزدیک به اپل، اهالی کوپرتینو به خوبی می دانند که با استفاده از سخت افزارهای تولیدکنندگان شخص ثالث، مجبور به همکاری با مراجع قضایی و دولتی خواهند بود.

اما شاید بهترین راهکار برای ایجاد سخت افزار و نرم افزاری کاملا امن برای اپل، تولید آن ها در مقر کوپرتینو باشد. بنابراین اگر اپل، طراحی و تولید چیپ ها و بردها را خود برعهده گیرد، کنترلی کامل روی سیستم امنیتی اش خواهد داشت و دیگر نیازی نیست که به سرویس های ابری آمازون، مایکروسافت و یا گوگل اتکا کند.

دعوای قانونی اخیر اپل با وزارت دادگستری و پلیس فدرال ایالات متحده، نشان از اهمیت امنیت کاربران برای ساکنین کوپرتینو دارد و بدون شک، کمپانی مورد بحث به تلاش هایش برای بالا بردن امنیت اطلاعات کاربران، مقابله با رای دادگاه و مقاومت در برابر رمزگشایی آیفون ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali
    ali | ۶ فروردین ۱۳۹۵

    مقابله با رای دادگاه ازون حرفهاست انگار اپل و گوشیاش تافته جدا بافتن وقتی بشه با همین رای دادگاه حساب بانکیت زیرورو کنن وقتی بشه با همین رای دادگاه بیان خونت و زیرورو کنن (در همه کشورها) دیگه این گوشیا و سرورها چیه که نشه؟

  • behzadizadi
    behzadizadi | ۶ فروردین ۱۳۹۵

    بیشتر شبیه بازی تبلیغاتی
    دارن اپل بهترین مدافع حقوق کاربراش نشون میدن.
    هرچند خودم گوشی بعدیم ایفونه

مطالب پیشنهادی