ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس فدرال آمریکا برای رمزگشایی آیفون دست به دامان کمپانی Cellebrite می شود

تنها چند روز پیش قرار بود دادگاه نهایی پرونده اپل و رمزگشایی آیفون 5c سید فاروق، تروریست حادثه سن برناردینو برگزار شود اما وزارت دادگستری ایالات متحده از قاضی خواست که وقت مقرر دادگاه را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

تنها چند روز پیش قرار بود دادگاه نهایی پرونده اپل و رمزگشایی آیفون 5c سید فاروق، تروریست حادثه سن برناردینو برگزار شود اما وزارت دادگستری ایالات متحده از قاضی خواست که وقت مقرر دادگاه را کنسل کرده و به زمانی دیگر موکول کند. دولت سعی دارد اپل را به ساخت سیستم عاملی منحصر به فرد مجبور سازد که سبب شکستن قفل موبایل تروریست های حادثه سن برناردینو خواهد شد.

در سوی دیگر ماجرا، اپل معتقد است ساخت سیستم عامل دولتی یا همان Govt.OS، می توان پیامدهایی مخرب به بار آورد و اگر به دست افراد نادرست افتد، دیگر هیچ یک از دارندگان موبایل های آیفون احساس امنیت نخواهند کرد. بنابراین در حالی که جنجال میان دولت و اپل به بیشترین حد خود رسیده، ظاهرا پلیس فدرال آمریکا به دنبال راه های دیگری برای رمزگشایی آیفون تروریست سن برناردینو است.

پلیس فدرال آمریکا به تازگی اعلام کرده که از شرکتی شخص ثالث برای رمزگشایی آیفون سید فاروق استفاده خواهد کرد. بنابر گزارش رویترز، این شرکت در واقع کمپانی Cellebrite است که پیش از این در تولید ماشین هایی برای انتقال اطلاعات موبایل های قدیمی به موبایلی جدید از سوی سرویس دهندگان نقش داشته.

یکی از اطلاعات جالب در زمینه اقدام اخیر پلیس فدرال، امضای قراردادی با کمپانی Cellebrite برای باز کردن آیفون 5C فاروق است. اطلاعات تایید نشده مربوط به این قرارداد، از پرداخت رقم 15278 دلار به Cellebrite حکایت دارند که رقم چندان زیادی هم به نظر نمی رسد.

هنوز مشخص نیست که آیا Cellebrite مهارت کافی برای رمزگشایی آیفون را دارد یا خیر؛ یعنی کاری که تیم کوک و کارمندان وی آن را غیرممکن می دانند. در وب سایت Cellebrite گفته شده که این کمپانی، «توانایی منحصر به فردی» در باز کردن دستگاه های مجهز به iOS 8.x دارد که هیچ آسیبی به سخت افزار یا اطلاعات داخل دستگاه نمی رساند. شاید به همین دلیل هم باشد که پلیس فدرال روی آن ها حساب باز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۶ فروردین ۱۳۹۵

    کاملا موافقم خیلی وقته اینا فیلم بازی میکنن
    تمام گوشی های اندروید,ios,و مایکروسافت برای ASNیا همون سازمان امنیت امریکا در هر گوشه دنیا قابل شنود و نبوده اینها سالها پیش قرار داد بستن و این کا را سیاه بازیه
    این بازیها هم برای جمع کردن مشتری هست همین الان که به اینترنت وصل هست ید کافیه اراده کنند تا تمام گوشیت رو تخلیه اطلاعاتی کنند که البته برای مقابه با تروریستها مجبور به این کارند

  • Parsa137813
    Parsa137813 | ۶ فروردین ۱۳۹۵

    بابا اینا همش فیلمشونه

    • AlI.AHMadYraD
      AlI.AHMadYraD | ۶ فروردین ۱۳۹۵

      چرا فیلمشونه؟

      • ehsan_total
        ehsan_total | ۶ فروردین ۱۳۹۵

        برا بزرگ جلوه دادن اپل و تبلیغات

مطالب پیشنهادی