ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از کینکت اکس باکس برای تشخیص مشکلات دستگاه تنفسی به صرفه تر از ابزارهای پزشکی است

هرچند کینکت مایکروسافت هرگز نتوانست آنطور که باید و شاید آینده بازی های کامپیوتری را رقم زند، اما حداقل بین محققین و دانشمندان به عنوان یک ابزار تصویربرداری با قیمت مناسب، محبوبیت به سزایی به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

هرچند کینکت مایکروسافت هرگز نتوانست آنطور که باید و شاید آینده بازی های کامپیوتری را رقم زند، اما حداقل بین محققین و دانشمندان به عنوان یک ابزار تصویربرداری با قیمت مناسب، محبوبیت به سزایی به دست آورده است.

این ابزار تاکنون در فعالیت های بی ربط به دنیای بازی و تحقیقات بی شماری مورد استفاده قرار گرفته که از جمله شگفت انگیز ترین آنها می توان به کوه های یخ، سیارک ها، سبد خرید فروشگاه ها (برای تحلیل بازار) و حتی محافظت از حفظ صلح در مرز ۲ کره اشاره کرد.

اکنون گروهی از محققین حوزه سلامتی در بریانیا تصمیم گرفته اند این ابزار را برای ارزیابی وضعیت تنفسی بیماران مورد استفاده قرار دهند و برای این منظور ۴ دستگاه کینکت را به ابزاری برای ایجاد تصویر ۳ بعدی از قفسه سینه تبدیل کرده اند تا دکتر ها قادر باشند کوچکترین حرکات این بخش از بدن را تحت نظر بگیرند.

این سیستم نه تنها در آزمایش های اولیه عملکردی دقیق تر از روش های موجود به نمایش گذاشته است، بلکه با نمایان کردن اطلاعات بیشتری در مورد سیستم تنفسی بیماران، تشخیص مشکلاتی بیش از پیش را برای پزشکان امکان پذیر خواهد ساخت، آن هم با هزینه ای به مراتب ارزان تر نسبت به تجهیزات پزشکی مشابه.

یکی از محققین در این زمینه توضیح می دهد: «نمونه اولیه ساخته شده توسط ما ابزاری ارزان و سریع برای بررسی وضعیت بیمارانی که به دلیل مشکلات تنفسی به اورژانس مراجعه می کنند به حساب می آید و علاوه بر آن، می تواند برای تحت نظر گرفتن تغییرات فیزیولوژیکی دستگاه تنفسی در طول تمرینات ورزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد.»

سازندگان این پروژه در مجموع ابداع خود را نقطه عطفی در این حوزه به حساب می آورند، ادعایی که البته با توجه به آمار مرگ ۱ نفر از هر ۵ نفر به دلیل مشکلات تنفسی در انگلستان و هزینه ۶ میلیارد پوندی چنین مشکلاتی برای سیستم بهداشتی این کشور در هر سال، چندان هم دور از واقعیت به نظر نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر
    امیر | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    مایکی اعلام کرده htc one m8 هم اپدیت 10 نمیگیره!
    رسما روی اندروید رو سفید کرده وینفون
    ام8 اندرویدی تا حالا 2تا ورژن کامل اندروید و 2تا اپدیت دیگه گرفته!
    یکی دیگه هم میگیره
    وینفونی هیچی!
    این است وینفون
    حیفه پول

    • bad name
      bad name | ۷ فروردین ۱۳۹۵

      حرف سر کینکته ??

  • امیر
    امیر | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    مایکی اعلام کرده htc one m8 هم اپدیت 10 نمیگیره!
    رسما روی اندروید رو سفید کرده وینفون
    ام8 اندرویدی تا حالا 2تا ورژن کامل اندروید و 2تا اپدیت دیگه گرفته!
    یکی دیگه هم میگیره
    وینفونی هیچی!
    این است وینفون

مطالب پیشنهادی