ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه تولید پنل های AMOLED اکنون به رقمی پایینتر از نمایشگرهای LCD رسیده است

بر اساس آنچه به نظر می رسد، فناوری AMOLED اکنون از تمام مزیت های مورد نیاز برخوردار است و در آینده نزدیک به اصلی ترین گزینه برای استفاده در ابزارهای موبایل تبدیل خواهد شد. این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

بر اساس آنچه به نظر می رسد، فناوری AMOLED اکنون از تمام مزیت های مورد نیاز برخوردار است و در آینده نزدیک به اصلی ترین گزینه برای استفاده در ابزارهای موبایل تبدیل خواهد شد.

این فناوری تا پیش از این به عنوان گزینه ای با نمایش رنگهای عمیق تر و مصرف انرژی بهینه تر مطرح بود، اما مهمتر از همه اینکه اکنون هزینه تولید آن نیز پایینتر از LCD به حساب می آید.

یکی از متخصصین موسسه ارزیابی بازار IHS Technology می گوید هزینه تولید پنل های AMOLED در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی (برای یک تلفن هوشمند ۵ اینچی با رزولوشن Full HD) به ۱۴.۳ دلار رسیده که نسبت به رقم ۱۴.۶ دلار برای پنل های LCD ارزان تر است.

۳ ماهه ی چهارم سال گذشته این میزان ۱۷.۱ دلار برای پنل های AMOLED و ۱۵.۷ دلار برای نمونه های LCD بود و همین روند کاهش سریع نشان می دهد که به زودی فناوری AMOLED به دلیل هزینه ارزان تر، حتی در محصولات اقتصادی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از جمله دلایل چنین کاهشی قیمت می توان به این موضوع اشاره کرد که با گسترش استفاده از پنل های AMOLED در سالهای اخیر میزان تولید آن افزایش یافته و این موضوع به مرور موجب شده هزینه تولید بین بالاتری سرشکن گردد.

موسسه IHS همچنین می گوید اضافه شدن موبایل ساز های بزرگ چینی مثل آپو و میزو به مشتریان Samsung Display (که عمده ترین تولید کننده نمایشگرهای AMOLED به شمار می رود) نرخ عملیاتی این شرکت را ۹۵ درصد افزایش داده و تعداد تولید چنین پنل هایی حتی در اندازه های کوچک و متوسط را نیز به شکل قابل توجهی بالاتر برده است.

در مورد بالا رفتن نرخ عملیات نیز لازم است بدانید که با توجه به ثابت بودن هزینه نگهداری و فعالیت خط تولید، میزان تولید در تعداد بالاتر به افزایش سود تولید هر دستگاه منجر خواهد شد.

Samsung Display البته به همین میزان بسنده نکرده و در حال آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش هرچه بیشتر تولید است، موردی که به ادامه روند کاهش قیمت این نوع از پنل ها منجر خواهد شد.

این شرکت همچنین اخیراً حدود ۳۲۵ میلیون دلار در خط تولید پنل های انعطاف پذیر OLED خود در شهر Tangjeong کره جنوبی سرمایه گذاری کرده تا میزان تولید را از ۳۹ هزار قطعه در ماه کنونی به ۹۰ هزار قطعه در ماه افزایش دهد.

در پایان لازم است بدانید که تحلیل گران نقش اپل را در انجام گرفتن این سرمایه گذاری پررنگ اعلام کرده اند، چرا که بر اساس شایعات این شرکت (با توجه به کاهش قیمت) قصد دارد از سال آینده پنل های OLED را در آیفون و آیپدهای خود مورد استفاده قرار دهد و به همین منظور لازم است از هم اکنون قراردادهای مورد نیاز برای تولید چنین نمایشگرهایی را با سامسونگ، ال جی و دیگر تامین کنندگان این قطعه به امضا برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    این که چیزی نیست oled استعداد این رو داره تا نصف lcd ارزون بشه

  • بهی
    بهی | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    اپل هم که فقط دنبال جنس ارزونه تا با چند برابر قیمت بندازه به مردم، حالا که قیمتش از ال سی دی پایین اومده میخواد برا آیفون استفاده کنه.
    در ضمن پیشرفت پنل های امولد بیشتر بخاطر تلاشهای سامسونگ برای در اختیار گرفتن بازار نمایشگر موبایله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی