ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

محققین دانشگاه MIT اپلیکیشنی برای کمک به افراد دارای رژیم غذایی توسعه داده اند

محققین دانشگاه MIT به تازگی اپلیکیشنی توسعه داده اند که می تواند محاسبه کالری در وعده های غذایی را برای افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند آسان نماید. به یاری این اپلیکیشن کاربران ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

محققین دانشگاه MIT به تازگی اپلیکیشنی توسعه داده اند که می تواند محاسبه کالری در وعده های غذایی را برای افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند آسان نماید. به یاری این اپلیکیشن کاربران می توانند کنترل بهتری بر رژیم غذایی شان داشته و راحت تر از وزن خود بکاهند.

روش کار اپلیکیشن هم بدین صورت است که کاربر از طریق پیغام های صوتی، غذاهایی که قصد خوردنشان را دارد را به اطلاع اپ رسانده و اپلیکیشن هم با دسترسی به دیتابیس USDA ارزش غذایی تمام وعده ها را به اطلاع کاربر می رساند.

با ذکر نام غذا، تصویر آن در صفحه نمایان می شود که در زیر آن منویی قرار گرفته که کاربر می تواند از طریق آن میزان دقیق کالری هر وعده را بسته به میزان غذا محاسبه کند. محققین دانشگاه MIT بر این باورند که اپلیکیشن های کنونی محاسبه گر کالری برای افرادی که رژیم دقیقی را دنبال می کنند «کسل کننده» هستند.

نتایج حاصل از تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از کاربران اپلیکیشن های این چنینی پس از مدتی محاسبه کالری وعده ها را کنار می گذارند و همین باعث می شود که نتوانند وزن خود را کاهش دهند. اما اپلیکیشن محققین MIT آمده تا این رویه را با تسهیل رویه محاسبه کالری بهبود ببخشد. در این اپ جدید کافیست وعده غذایی را به طور شفاهی به اپ بگویید تا میزان کالری آن را به شما تحویل دهد.

به عنوان مثال، کاربر می تواند به اپ بگوید که "من برای صبحانه یک کاسه برشتوک، موز و یک لیوان آب پرتقال خوردم" و اپلیکیشن با تشخیص صدا، در کسری از ثانیه میزان کالری این وعده را به اطلاع وی می رساند.

نمونه اولیه ای از این اپلیکیشن در کنفرانس بین المللی Acoustics, Speech, and Signal Processing در شانگهای چین به نمایش عمومی درآمده، اما هنوز از زمان عرضه رسمی آن خبری در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی