ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 2017 بدنه شیشه ای و نمایشگر AMOLED خواهد داشت [شایعه]

اپل در روزهای ابتدائی سال جاری از آیفون SE خود پرده برداشته و به تمامی شایعات مربوط به این دستگاه پایان بخشید. همان طور که احتمالا می دانید این دستگاه «نسخه ویژه» نام دارد و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

اپل در روزهای ابتدائی سال جاری از آیفون SE خود پرده برداشته و به تمامی شایعات مربوط به این دستگاه پایان بخشید. همان طور که احتمالا می دانید این دستگاه «نسخه ویژه» نام دارد و با اینکه از نظر ظاهری کاملا مشابه آیفون 5 و 5 اس ساخته شده اما از نظر سخت افزاری تفاوت های چشمگیری دارد. به طور مثال می توان به چیپست A9 یا دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آن اشاره نمود که توانایی ضبط ویدئو با رزولوشن 4K را دارد.

اکنون پس از رونمائی از اسمارت فون یاد شده همه دوست دارند بدانند پرچمدار آتی اهالی کوپرتینو چه مشخصاتی خواهد داشت و با چه قابلیت هایی قصد دارد از رقبای خود پیشی بگیرد.

در این زمینه یکی از کارشناسان ارشد موسسه آماری KGI Securities به نام «مینگ چی کو» که عموما نظرات و پیش بینی های درستی دارد اظهار داشته خط تولید آیفون در سال آینده پیشرفت چشمگیری را شاهد خواهد بود که از آن جمله می توان به استفاده از صفحه نمایش AMOLED یا کنار گذاشتن استفاده وسیع از فلز در بدنه این موبایل اشاره نمود.

در آیفون های 4 و 4 اس شاهد استفاده از شیشه در ساخت بدنه بودیم که البته آیفون 5 دوباره ساختارشکنی نموده و به صورت تماما فلزی وارد عرصه گشت. به گفته ی «کو»، اپل احتمالا دوباره با سیاست پیشین خود باز خواهد گشت و حتی این گمانه زنی وجود دارد که به موادی همانند سرامیک یا پلاستیک برای ساخت بدنه ی تلفن های هوشمند خود نیز فکر کند. اما بیشتر فرض بر این است که از شیشه در ساخت آن استفاده گردد.

به اعتقاد تحلیلگر یاد شده، همان طور که در آیفون های 4 و 4 اس شاهد بودیم، بخش جلو و پشتی آیفون سال 2017 نیز از جنس شیشه و شاسی و قاب دور آن آلومینیومی است با این تفاوت که فرم نهایی و طراحی آن به طور کامل جدید خواهد بود.

«کو» همچنین پیش بینی می نماید که یکی از مدل های 2017 آیفون حتما با از نمایشگر AMOLED بهره خواهد برد. این درست برخلاف آن چیزی است که خود این فرد پیش از این به آن اشاره کرده بود. «کو» در گمانه زنی های قبلی اش ادعا کرده بود اپل تا سال 2019 از امولد استفاده نخواهد کرد و اکنون در سخنان جدید خود تاکید نموده که در سال آتی شاهد چنین تغییری در تلفن های هوشمند اهالی کوپرتینو هستیم.

تحلیلگر مورد بحث همچنین اظهار داشته آیفون بعدی نمایشگر 5.8 اینچی دارد. تغییرات بزرگی که انتظار می رود در مدل های بعدی تلفن هوشمند اپل شاهد باشیم به همین جا ختم نمی شود و گفته شده که احتمالا سیستم شارژ بی سیم و تکنولوژی های زیستی نیز در آن حضور خواهند داشت. تمامی این موارد در حالی مطرح شده اند که موبایل های اندرویدی مدت های زیادی است از آنها بهره می برند. با اینکه آیفون بدون آنها نیز در صدر پرفروش ها و محبوب ترین ها قرار داشته اما باید اعلام کرد که کمی رنگ و بوی قدیمی بودن به خود گرفته و به تغییرات اساسی نیاز دارد.

نظر شما در رابطه با این گمانه زنی ها چیست آیا تصور می کنید اگر اپل از تکنولوژی AMOLED در نمایشگر آیفون بعدی استفاده نماید یا بدنه ی آن را از شیشه بسازد می تواند کاربران بیشتری را به سمت خود جلب نماید یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کیان مهر
    کیان مهر | ۸ فروردین ۱۳۹۵

    نظر من اینه که اپل هر کاری بکنه بقیه شرکت ها هرکدوم یه جوری ازش تقلید می‌کنن. البته من طرفدار اپل نیستم . من طرفدار اچ تی سی و سونی و شیائومی هستم. بودرود

مطالب پیشنهادی