ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققین دانشگاه MIT از کینکت برای عکاسی عاری از بازتاب نور استفاده می کنند

اگر بخواهید از پشت شیشه صحنه ای را با دوربین شکار کنید، احتمال زیادی وجود دارد که بازتاب نور تصویر ثبت شده را خراب کند و این همان مشکلی است که گروه موسوم به Camera Culture ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

اگر بخواهید از پشت شیشه صحنه ای را با دوربین شکار کنید، احتمال زیادی وجود دارد که بازتاب نور تصویر ثبت شده را خراب کند و این همان مشکلی است که گروه موسوم به Camera Culture Group در Media Lab دانشگاه MIT تلاش دارند راه حلی برای آن ابداع نمایند.

گروه محققین برای این منظور دستگاهی توسعه داده اند که با تاباندن نور روی سوژه مورد نظر برای عکاسی و اندازه گیری زمان بازتاب نور، تنظیمات مورد نیاز برای ثبت شفاف ترین تصویر را محاسبه می کند.

اما نکته اینجاست که محققین پیش از این، ابزارهای گران قیمت و حرفه ای موسوم به «دوربین سریع» را برای پروژه خود مورد استفاده قرار می دادند، اما اکنون موفق شده اند دستگاه دیگری را با قیمت ارزان و کارایی ساده جایگزین آن نمایند: کینکت اکس باکس.

البته لازم است بدانید که ایجاد تغییرات لازم در دوربین کینکت برای استفاده از آن در این پروژه بسیار مشکل بوده و گروه سازنده برای به حقیقت پیوستن آن با واحد تحقیقاتی مایکروسافت وارد همکاری شده تا اطمینان حاصل کند کینکت فرکانس های نوری مورد نظر را به شکلی که مورد نیاز است ارسال می کند تا نوشتن الگوریتم های محاسباتی بر اساس آنها امکان پذیر باشد.

یکی از اساتید دانشگاه پاریس دیترویت در این زمینه می گوید راه حل گروه مورد بحث از این جهت ارزشمند است که ابزارهای معمولی موجود در بازار را برای انجام عملکردی پیچیده و سنگین مورد استفاده قرار داده اند، در حالی که همه انتظار دارند انجام چنین پروژه ای بدون تجهیزات بسیار حرفه ای و گران قیمت آزمایشگاهی قابل انجام نباشد.

پروفسور Laurent Daudet همچنین اعتقاد دارد چنین راه حلی می تواند در آینده به توسعه دوربین هایی ارزان قیمت منتهی گردد که به شکل داخلی از مکانیزم ضد ثبت بازتاب نور برخوردار باشند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که تیم دیگری از لابراتوار علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT نیز پیش از این با همکاری گوگل الگوریتمی توسعه داده بود که با استفاده از فریم های متفاوت یک ویدیوی کوتاه، بازتاب ها و اجسام اضافی موجود در تصویر (مثل نرده و حفاظ) را از عکس حذف می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی